Kartas nuo karto vis išgirstame naujienų apie kietojo būvio baterijas. Tai – geresnės baterijos, kurios elektromobiliams suteiktų ilgesnė vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą ir trumpesnį įkrovimo laiką. Nors pažadų jau girdėjome įvairių, niekam iki šiol nepavyksta išspręsti visų kietojo būvio baterijų problemų. Tačiau dabar ne kas kitas, o „Samsung“ paskelbė, kad bent jau dalis didžiojo galvosūkio gali būti įveikta.
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com
Kieto būvio baterijos – elementai, turintys kietą, o ne skystą elektrolitą – pasiekia didesnį energijos tankį, todėl leistų į tą pačią erdvę montuoti talpesnius elementus. Kartu tokios baterijos būtų stabilesnės, jas būtų galima įkrauti greičiau ir bent jau teoriškai jas būtų lengviau aušinti. Tačiau kieto būvio baterijas stabdo dvi didelės problemos – kaina ir ilgaamžiškumas. „Samsung“ galbūt išsprendė antrąją.
„Samsung“ mokslininkai iš Pietų Korėjos ir Japonijos paėmė tradicinę baterijos konstrukciją ir pakeitė ličio anodus plonu sidabro-anglies sluoksniu. Ličio jono anodai su laiku ima auginti kristalus, kurie gali sukelti trumpąjį jungimą ir stipriai mažina baterijos efektyvumą. Kadangi tie kristalai, dar žinomi dendritų vardu, auga su įkrovimų ciklų skaičiumi, tai kieto būvio baterijos tiesiog netarnauja tiek ilgai, kiek turėtų. Mokslininkai pakeitė anodus 5 mikronų storio sidabro-anglies sluoksniu. Tai bent jau teoriškai išspręstų dendritų formavimosi problemą, o baterijos efektyvumas per daug nenukentėtų.
Mokslininkai sukūrė bateriją, kuri elektromobiliui suteiktų daugiau nei 800 km įveikiamą atstumą vienu įkrovimu. Tiesa, tai – labai jau neaiškus matavimo vienetas, kai kalbame apie bateriją be jokio automobilio. Kur kas svarbiau tai, kad įprasta skysto būvio ličio jonų baterija, sauganti tokį patį energijos kiekį, būtų dvigubai didesnė. „Samsung“ teigia, kad naujoji kietojo būvio baterija pasiektų 900 Wh/L energijos tankį.
Aukštas energijos tankis iš tikrųjų nėra didžiausias pasiekimas. Ir kitos kompanijos, kuriančios kietojo būvio baterijas, šioje srityje pasiekia įspūdingų rezultatų. Kur kas svarbiau tai, kad ši baterija turėtų atlaikyti 1000 įkrovimo/iškrovimo ciklų. Atrodo, nedaug? Turint omenyje jos talpą, tai – 800 000 km. Tokia kietojo būvio baterija būtų pakankamai maža, todėl ją būtų lengviau pakeisti.
Tiesa, kad ir kaip įspūdingai atrodytų „Samsung“ mokslininkų pasiekimas, pažadų niekas nedalina. Net jei tolimesni bandymai bus sėkmingi, tokios baterijos elektromobilius pasiektų tik po kelių metų. Taigi, savo „Cybertruck“ rezervacijos dar neatšaukite.