„Sōryū“ klasės povandeniniai laivai Japonijai yra labai svarbūs. Tai – naujausia japoniškų povandeninių laivų karta. „Sōryū“ laivai yra dideli, pajėgūs ir po vandeniu gali išbūti labai ilgą laiką. Ką tik į tarnybą priimtas 11-asis klasės laivas yra ypatingas ir savo baterijomis.
„Ōryū“ statybos © Hunini (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org
Antrojo pasaulinio karo metais Japonija savo povandeninių laivų technologijomis nenusileido niekam. Pasibaigus karui Japonija tapo taikia valstybe – puolamieji veiksmai už valstybės sienų iš tikrųjų prieštarauja Japonijos įstatymams. Net ir šie technologiškai pažangūs „Sōryū“ klasės laivai priklauso ne „Karinėms imperatoriškosioms Japonijos jūrų pajėgoms“ (nes tokių nėra), o Japonijos Jūrų būtinosios ginties pajėgoms.
„Sōryū“ klasės povandeninio laivo ilgis – 84 metrai. Tai – dyzeliniai-elektriniai laivai, tačiau po vandeniu jie gali praleisti gana netrumpą laiką. Iki šiol „Sōryū“ klasės povandeniniai laivai turėjo porą „Kawasaki“ dyzelinių variklių, švino-rūgštinių akumuliatorių sistemą ir keturis „Kawasaki Kockums“ Stirlingo variklius. Tačiau naujausias „Sōryū“ klasės povandeninis laivas „Ōryū“ naudoja kur kas geresnę sistemą.
„Ōryū“ yra vienuoliktasis „Sōryū“ klasės povandeninis laivas – iš viso jų bus pagaminta 12. Vietoje švino-rūgštinių akumuliatorių „Ōryū“ turi ličio-jonų baterijas, kurios yra nepalyginamai talpesnės. Negana to, ličio-jonų baterijos pakeitė ir Stirlingo variklius, todėl „Ōryū“ ir paskutinis klasės laivas „Tōryū“, kuris turės identišką sistemą, gali saugoti daugiau energijos nei kiti japoniški povandeniai laivai.
Didelės ličio jonų baterijų sistemos leis „Ōryū“ ilgiau išlikti po vandeniu ir išvystyti didesnį greitį. Tiesa, tikslūs duomenys kol kas nėra atskleidžiami, nors Japonija juos greičiausiai paskelbs, nes „Sōryū“ klase domisi ir kitos šalys. Senesni „Sōryū“ klasės laivai po vandeniu išvysto 20 mazgų (37 km/val.) greitį.
Tačiau ličio jonų baterijų sistemos turi ir trūkumų – „Ōryū“ yra brangus. Skaičiuojama, kad 11-asis „Sōryū“ klasės povandeninis laivas kainavo 608 milijonus dolerių, kai 10-ajam įsigyti pakako 488 milijonų. Kita vertus, tai yra investicijos ateičiai – kai ateis laikas ruošiamai 29SS klasei, ličio jonų baterijų sistemos jau bus įvertintos ir patobulintos.