Pirmą kartą britų kompanija „Equipmake“ tapo garsi 2018-aisiais, kai pristatė iš pigių medžiagų pagamintą monstrinį elektros variklį, galėjusį generuoti 9 kW vienam kilogramui. Palyginimui, kompanija teigia, kad kitas geriausias pasaulyje elektros variklis su pastoviais magnetais pasiekia tik 5 kW/kg. Ką gi – „Equipmake“ dar kartą sumušė savo paties rekordą.
© „Equipmake“
„Equipmake“ dar labiau patobulino savo technologiją, variklio dizainą bei naudojamas medžiagas ir tvirtina, kad jų pasiekimas yra revoliucinis.
Numatoma, kad būsimasis „Ampere“ variklis svers mažiau nei 10 kg ir sukurs milžinišką 220 kW (295 AG) galią, esant 30 000 aps/min.
Kitaip tariant, bus pasiektas daugiau kaip 20 kW/kg rodiklis, o tai yra maždaug 4 kartus daugiau, nei sugeba pasiekti rinkoje esantys patys galingiausi pasaulyje elektros varikliai su pastoviais magnetais.
Kad atsiskleistų tikrasis proveržis, visus pasiekimus elektromobilių sektoriuje reikia lyginti tarpusavyje. Ir tą geriausia daryti su tuo, ką daro Elono Musko kompanijos, kurios, reikia pripažinti, yra lyderės masinėje elektrinių transporto priemonių ir jose naudojamų technologijų gamyboje.
Taigi, naujausia informacija, kurią pavyko rasti apie „Tesla“ kompaniją, yra šešerių metų senumo, tad akivaizdu, jog per tą laiką viskas pagerėjo. Ir visgi, tuo metu buvo skelbiama, kad „Model S“ variklis pasiekdavo 270 kW (362 AG) galią, o svėrė 32 kg. Tad tai prilygsta maždaug 8,4 kW/kg ir verčia kiek abejoti „Equipmake“ teiginiais, kad jų variklis yra 4 kartus galingesnis už konkurentų.
Tačiau vis dar „Ampere“ variklis 2,5 kartų lenkia konkurentus ir svarbiausia, kad jis yra ženkliai kompaktiškesnis bei leistų sumažinti automobilių svorį. Tokie galingi varikliai ypač būtų naudingi gaminant naujos kartos elektrinius motociklus.
„Equipmake“ teigia, kad naudojama 3D spausdinimo technologija – bendradarbiaujant su Bristolyje įsikūrusiais „HiETA“ gamybos specialistais – leido, gaminant naująjį „Ampere“ variklį, sunaudoti mažesnį kiekį metalo, bei taip suderinti variklio komponentus, ko būtų neįmanoma darant frezavimo ar liejimo metu. Naudojamos technologijos leido užtikrinti būtiną variklio konstrukciją, išskirtines aušinimo galimybes ir sumažinti inerciją, leidžiančią tą beprotiškai didelį sukimosi greitį.
Lengvi, galingi, su milžinišku sukimo momentu ir gerai išsklaidantys šilumą – įspūdingi varikliai, skirti didelio našumo transporto priemonėms. Skamba puikiai.
Ir dar geriau, kad bendrovė tikisi, jog pirmieji „Ampere“ variklių prototipai bus sukurti ir pradėti naudoti per ateinančius 12 mėnesių. Belieka su nekantrumu laukti naujų žinių.