„Airbus A380“, priklausantis Vokietijos oro linijoms „Lufthansa“, sausio 23 dieną pakilo iš Miuncheno skrydžiui į Majamį. Didžiausias keleivinis lėktuvas pasaulyje pakilo 55 minutėmis vėliau nei buvo planuota, tačiau keleivius žymiai labiau suneramino po poros valandų išgirsta žinia – lėktuvas sukasi ir neplanuotai leisis kur nors Europoje.
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com
Tas kur nors turėjo būti Paryžius. Vos apsisukęs A380 ištransliavo ir avarinės situacijos signalą, pilotai radijo ryšiu pranešė kas vyksta – bagažo skyriuje kilo gaisras. Tai užfiksavo ten esantys dūmų davikliai. Keleiviai, žinoma, nejuokais išsigando, nors dūmai salone taip ir nepasirodė.
Po aštuonių minučių avarinis signalas buvo atšauktas. Dar šiek tiek vėliau pasikeitė ir skrydžio kryptis – pasitarę su oro linijomis pilotai nusprendė skristi atgal į Miuncheną. Skrydis truko vos daugiau nei 4 valandas. Tokios pramogos, žinoma, nenorėjo niekas, tačiau tai kartu įrodo, kokie saugūs yra šiuolaikiniai lėktuvai.
Gaisrų bagažo skyriuje pasitaiko itin retai. Keleiviai retai gabenasi degius daiktus, ypač tokius, kurie gali užsiliepsnoti savaime. Ir šįkart užsidegę ne bagažas, o sugedęs šildytuvo ventiliatorius. Dūmus užfiksavo vienas iš keliolikos lėktuve esančių dūmų daviklių. Perspėjimas apie tai iš karto užsidegė pilotų kabinoje ir šie iš karto ėmėsi veiksmų.
Kadangi A380 tuo metu buvo virš rytų Atlanto, buvo priimtas sprendimas apsisukti ir grįžti į žemyninės Europos oro erdvę. Tinkamiausias patogus oro uostas nusileisti tokio dydžio lėktuvui buvo Paryžiaus Šarlio de Golio oro uostas, taigi link ten lėktuvas ir pasuko. Tačiau pilotai nepamiršo ir dar vieno šiuolaikinių lėktuvų privalumų ir aktyvavo automatinę gaisrų slopinimo sistemą. Po to dūmų detektorius nurimo ir jokių požymių, jog gaisras tebeliepsnoja, nebeliko. Taigi, buvo nuspręsta sugrįžti į Miuncheną, kur lėktuvą gali apžiūrėti oro linijų specialistai.
Gaisrai lėktuvuose, savaime suprantama, yra labai pavojingi, todėl šiuolaikiniai lėktuvai turi automatines liepsnos slopinimo sistemas. Taip gali būti slopinami gaisrai kabinoje, krovinių skyriuje ir net varikliuose. Tačiau, žinoma, nepriklausomai nuo to, ar gaisras yra užgesinamas iš karto, užsidegęs dūmų detektoriaus signalas verčia kiek įmanoma skubiau leistis.