Kuriamas lėktuvas „X-59“ skris greičiau už garsą, tačiau neskleis triukšmo, kurio neišvengdavo jo pirmtakai, skelbia NASA.
Tai bus pirmasis viršgarsinis pilotuojamas lėktuvas, kurį NASA sukūrė per daugiau kaip 30 metų.
„X-59 QueSST“ / Viešo naudojimo nuotr.
Jis gali žymėti naują viršgarsinių skrydžių erą, jei inžinieriams tikrai pavyks įveikti visas garso „pralenkimo“ problemas. Įprastai viršgarsiniu greičiu skrendantys orlaiviai skleidžia labai stiprų garsą, todėl jų skrydžiai draudžiami virš tankiai apgyvendintų vietovių. Visgi „X-59“ kūrėjai aiškina, kad lėktuvas skris labai tyliai.
Teigiama, kad šiuo metu bendrovė „Lockheed Martin“ atlieka lėktuvo bandymus, o jau 2020 metais jis oficialiai pakils į padanges.
Anot NASA specialistų, smūgines garso bangas slopins unikalus lėktuvo dizainas. Lėktuvo optimalus greitis – 1,42 garso greičio. Tai yra – 1753 km per val.
Bandymų metu planuojama lėktuvu skristi virš miestų ir apklausti gyventojus, ar jie girdėjo neįprastą triukšmą.