Kiekvienas autobusas yra pagamintas iš dešimčių tūkstančių detalių. Visos jos dėvisi, tačiau kai kurios dėvisi greičiau už kitas. Atsarginių mechaninių komponentų detalių netrūksta,o štai įvairių smulkmenų vėliau surasti sunku. Tačiau „Daimler“ jau turi šios problemos sprendimą.
3D spausdintuvais pagamintos detalės yra tvirtos, bet kol kas taip vengiama gaminti saugumui svarbius komponentus
©Gamintojo nuotrauka
Įvairios apdailos detalės, ypač salone, lūžta labai retai. Todėl gamintojai turi tik ribotas atsarginių tokių detalių atsargas. Kai autobusas (ar iš esmės bet kokia kita transporto priemonė) vis dar yra gaminamas, tokių komponentų dar galima gauti. Tačiau vėliau gamybos linijos pereina prie naujų modelių ir įvairios smulkmenos tampa retos.
„Daimler“ autobusų divizija pastebėjo šią problemą ir ėmėsi ją spręsti. Pasirodo, tam geriausiai tinka 3D spausdintuvai. Šiuo metu inžinieriai peržiūri 300 tūkstančių atsarginių detalių, kurias būtų galima tiesiog spausdinti vos tik kam nors jų prireikia.
Tai – saugumui įtakos neturintys autobusų komponentai. Dažniausiai autobusų savininkams prireikia įvairių rankenėlių, apdailos detalių ir įvairių laikiklių. 3D spausdinimo technologija leidžia greitai pagaminti tokius daiktus. Geriausia tai, kad jie visiškai atitinka gamintojo standartus – juk juos gamina „Daimler“.
3D spausdintuvai jau naudojami ir pačiame autobusų gamybos procese. Tiesa, nedaug. Masinės gamybos mastai 3D spausdinimą paverčia brangiu procesu. O štai retos atsarginės detalės gali būti gaminamos ir taip.
Kartu tai leis klientams keisti savo autobusų išvaizdą. Rinkdamiesi tam tikras apdailos detales jie galės rinktis iš kelių skirtingų medžiagų ir tekstūrų.
„Daimler“ bent jau kol kas 3D spausdintuvais negamins detalių, kurios yra svarbios saugumui. Tačiau apdailos detalės ir rankenėlės gali būti spausdinamos iš plastiko ar metalo. Ateityje medžiagų pasirinkimas tik plėsis, o 3D spausdinimo technologija leis pasiekti vis aukštesnį tikslumo lygį.