Taršos mokesčiai ar parama įsigyjant mažiau taršų automobilį yra valstybės priemonės kovoti su transporto tarša ir paskatinti Lietuvos autoparko atsinaujinimą. Tačiau kokius automobilius vairuosime ateityje? Elektrinius ar varomus naftos produktais? Autonominius, o gal skraidančius?
„Delorean“. Asociatyvi nuotr.
Pasak VGTU Automobilių inžinerijos katedros lektoriaus Romualdo Juknelevičiaus, elektromobilių sparčiai daugėja gatvėse. Vis tik ekspertas pabrėžia, kad elektromobiliai nėra naujiena – jie dar praėjusio amžiaus pradžioje sudarė nemažą transporto dalį ir dabar sugrįžta į rinką.
Nors elektromobilio veikimo principai yra daug paprastesni nei vidaus degimo variklis, elektra varomas automobilis savo nuvažiuojamu atstumu ir baterijos įkrovimo laiku vis dar nusileidžia mums įprasto automobilio privalumams. Tuo puikiai pasinaudojo itin populiarių hibridinių automobilių kūrėjai – šie automobiliai užėmė tarpinę poziciją tarp vidaus degimo varikliu varomo automobilio ir elektromobilio.
„Mokslo sriubos“ tinklalaidėje R. Juknelevičius primena, kad kalbant apie ateities transportą nereikia pamiršti ir „autonomobilių“. Jau dabar ne vienas automobilių gamintojas yra įdiegęs sistemas, kurios padeda vairuotojams nuspėti avaringas situacijas, be vargo pasistatyti automobilį ar stabiliai manevruoti tarp eismo juostų. Tai yra pirmieji žingsniai prieš pradedant naudoti visiškai autonominius automobilius, kuriuose gali net nebūti vairo. Tačiau tokie automobiliai turės įrodyti savo patikimumą gatvėse, kol žmonės jausis saugūs jais važiuodami.