Bendrovės „Energy Observer“ katamaranas siurbia jūros vandenį, pašalina deguonį ir taip pasigamina vandenilio. Pirmasis pasaulyje vandeniliu varomas laivas 6 metus keliaus aplink pasaulį, skelbia „The Independent“. Šiuo metu laivas atplaukė į Londoną.
30 metrų ilgio katamaranas jau nukeliavo beveik 30 tūkst. km. Jis išplaukė iš Saint Malo uosto Prancūzijoje, o Londone, užbaigęs kelionę po Europą, stovės 10 dienų.
Katamarano įgula teigia, kad taip nori atkreipti visuomenės dėmesį ir parodyti, jog laivyba gali keistis, o modernūs laivai turėtų išskirti mažiau kenksmingų dujų. Laivo modernizavimą finansavo „Toyota“, laivas gali pasiekti šiek tiek didesnį nei 7 mazgų (13 km/h) greitį.
Iš įsiurbto vandens pašalinama druska ir mineralai, o tada vanduo suskaldomas į atskirus elementus – vandenilį ir deguonį. Deguonis išleidžiamas į aplinką, o vandenilis saugonas talpyklose. Iš viso laive telpa 62 kilogramai vandenilio, iš kurio galima sukurti net du megavatus energijos. Maždaug tiek energijos per metus vidutiniškai suvartoja namų ūkis.
Vandenilis panaudojamas tada, kai nėra vėjo, o saulės baterijų nėra galimybės įkrauti. Laivu plaukia 6 žmonių įgula. 52 proc. reikalingos energijos gaunama iš saulės baterijų, 42 proc. – iš vėjo, o 6 proc. – iš vandenilio.
Katamaranas buvo pastatytas prieš 35 metus ir jau yra apkeliavęs pasaulį. Technologinis laivo atnaujinimas, kad būtų galima naudoti vandenilį, kainavo apie 4 milijonus eurų. Laivas turi 12 metrų bures, kurias galima pasukti į visas puses. Ekspedicijos dalyviai tikina, kad tokios burių technologijos gali būti panaudotos ir konteineriniuose laivuose, padėti sunaudoti mažiau iškastinio kuro.