„Audi“ yra vienas iš tų automobilių gamintojų, kurie gamybos technologijoms tikriausiai skiria tiek pat dėmesio, kiek patiems produktams. Šįkart „Audi“ nustebino pristatydama įdomią inovaciją – automatinę sandarinimo pastos tepimo sistemą.
„Audi“ gamykloje Vengrijoje sukasi daugybė robotų, tačiau ir žmonėms netrūksta darbo. Štai sandarinimo pasta, kuri yra tepama ant suvirinimo siūlių, įprastai vargina gamyklos darbuotojus. Šią pastą reikia užtepti labai kruopščiai, ji reikalinga ne tik sandarinimui, bet ir apsaugai nuo korozijos ir triukšmo. Darbuotojams dažnai tenka dirbti rankas su sandarinimo pastos aplikatoriumi iškėlus aukštai virš galvos. Kai kurios siūlės yra sunkiai pasiekiamos. „Audi“ šį gamybos proceso tašką identifikavo kaip vieną iš didžiausių ergonomikos problemų, todėl ėmėsi ją spręsti.
Sandarinimo pastą teps robotai © „Audi“ nuotrauka
Dabar darbuotojas paprašys robotą, kad šis užteptų sandarinimo pastą. Operatorius galės pasirinkti pageidaujamą sluoksnio storį, o robotas aplikatoriumi padės keis taškus, kurie nukeliaus į siūlę, kurią reikia užsandarinti. Dabar „Audi“ stengiasi pagerinti metodą taip, kad lygiai taip pat būtų galima užsandarinti ir galiniams žibintams skirtas išpjovas.
Taigi, „Audi“ rūpinasi darbuotojų ergonomika ir tai yra puiku, tačiau ar tai iš tikrųjų buvo pagrindinis motyvas įdiegti šią brangią sistemą?
Galbūt, tačiau tai tikrai nėra vienintelis naujos sistemos privalumas. Visų pirma, robotai dirba kur kas tiksliau, todėl sunaudojama mažiau pastos. Jos užtepama tik tiek, kiek reikia, o tai leidžia sutaupyti. Robotai taip pat dirba kur kas greičiau. Jiems nereikia pasilenkti, vaikščioti, keisti pirštinių – savo darbą jie atlieka labai greitai. Taigi, reikia mažiau rankų, o tai dar labiau mažina „Audi“ išlaidas.
Galiausiai, „Audi“ teigia, kad naujasis sandarinimo pastos tepimo metodas leis gaminti lengvesnius automobilius. Atrodo, logiška, nes pastos reikės mažiau. Tačiau nuostabą kelia sutaupomas svoris – „Audi“ teigia, kad taip kiekvienas automobilis bus lengvesnis keliais kilogramais.
Sistema iš pradžių diegiama Vengrijoje, tačiau netrukus pasieks ir kitas „Audi“ gamyklas.