„Ford“ nebespėja į nuvažiuojantį traukinį? Reitingų agentūros piešia liūdną ateitį legendiniam JAV automobilių gamintojui. „Ford“ iš šalies stebėjo, kaip keičiasi „Volkswagen“, ką veikia kaimynė „Tesla“ ir kokiomis priemonėmis populiarumą didinasi „Toyota“. Tačiau „Ford“ turi veiksmų planą – kadangi niekam neberūpi degalų kainos, pirmiausia bus elektrifikuojami populiariausi modeliai.
Elektrinis „Ford F-150“ © Gamintojo nuotrauka
Savo gimtojoje JAV „Ford“ jau nebeparduoda mažųjų automobilių, išskyrus „Focus“ ir „Mustang“. Kreditų reitingų agentūra „Moody’s“ itin prastai vertina „Ford“ būklę, o automobilių pramonės ekspertai teigia, kad populiari amerikiečių markė per ilgai snaudė. Kai visi skubėjo griebtis baterijų, „Ford“ laikėsi senos strategijos. Tačiau kažkuriuo metu, beveik nepastebimai elektromobiliai tapo geidžiamais automobiliais, o ne tik ekologiškomis transporto priemonėmis. Ir dabar „Ford“ turi keistis greitai.
Bobas Taenaka, „Ford“ elektromobilių divizijos vadovas, interviu „Bloomberg“ atskleidė, kad elektrifikacijos bus imamasi tvirtai sukandus dantis. „Ford“, panašu, tik dabar pastebėjo, kaip pasikeitė elektromobilių įvaizdis. Anksčiau didžiausias elektromobilių privalumas buvo ekologija, dabar – greitis, modernumas ir praktiškumas. „Dabar žmonės yra įpratę už galoną benzino mokėti 4-5 dolerius. Galbūt pamatę 5 dolerių kainą ir kreivai nusišypso, bet prieš 10-20 metų jų reakcija būtų buvusi visai kitokia“, – teigia Taenaka.
Kodėl degalų kainos apskritai svarbios? „Ford“ renkasi, kuriuos modelius elektrifikuoti pirmiausia ir todėl turi nuspręsti, ko reikia žmonėms. Jei jiems reikėtų ko nors, ką būtų pigu išlaikyti, reikėtų kurti mažesnius, pigesnius elektromobilius. Tačiau dabar „Ford“ imsis elektrifikuoti pačius svarbiausius savo modelius – „F-150“ ir „Mustang“. Bus bandoma išjudinti amerikiečių patriotinius jausmus ir tą seną gerą norą pasipuikuoti savo automobiliu.
Kadaise žmonės pirko automobilius su didesniais varikliais viena tam, kad galėtų kitiems apie tai papasakoti. „Ford“ mano, kad dabar šią vietą užims elektromobiliai. Kartu taip lyg ir nusikratoma spaudimo išlaikyti kiek įmanoma žemesnę kainą. Reikėtų nepamiršti ir to, kad „F-150“ ir „Mustang“ yra seni „Ford“ koziriai – pirmasis yra perkamiausias automobilis JAV, antrasis – perkamiausias sportinis automobilis.
„Ford“ akivaizdžiai atsilieka elektromobilių lenktynėse, tačiau į ateitį žiūri optimistiškai. Prognozuojama, kad jau 2022 metais daugiau nei pusė „Ford“ naujų automobilių bus elektrifikuoti. Bent jau taip sakoma akcininkams.