Kompanija „Kuhn Schweiz“ sukūrė didžiausią pasaulyje „elektromobilį“ – 45 tonas sveriantį „eDumper“ savivartį, skirtą dirbti Šveicarijos Bielio karjere, pranešama svetainėje „ZMEScience.com“.
Stopkadras / Šveicarai sukūrė didžiausią pasaulyje elektrinį sunkvežimį „eDumper“
Įprastai, stabdant ši energija yra iššvaistoma – pavirsta šiluma, kuri įkaitina stabdžių kaladėles. Tačiau „eDumper“ įmontuota speciali regeneratyvinė stabdžių sistema, kuri panaudoja kroviniu besileidžiančio savivarčio kinetinę energiją ir paverčia ją elektra.
Kitaip tariant, sunkvežimio ratai ir stabdžiai veikia tarsi vėjo jėgainės turbina, sistema įkrauna „eDumper“ akumuliatorių, kurio pilnai pakanka tuščiam savivarčiui užkilti iki kasamos vietos karjere. Tai nėra didelė naujovė – tokios stabdžių sistemos šiandien montuojamos daugelyje elektrinių dviračių, paspirtukų ar riedlenčių.
Kurdami „eDumper“ „Kuhn Schweiz AG“ inžinieriai panaudojo masyvųjį karjeruose dirbti skirtą „Komatsu HB 605-7“ sunkvežimį. Tad žaliasis elektrinis monstras savo dydžiu labai panašus į savo pirmtaką – yra 9 metrų ilgio, 4,2 metrų pločio ir tokio paties aukščio. Pilnai pakėlus savivarčio talpą, „eDumper“ tampa net 8 metrų aukščio.
Elektrinį savivartį „maitina“ 4,5 tonos sveriantis ir 600 kilovatvalandžių talpos akumuliatorius, šešis kartus talpesnis už nei populiariojo elektromobilio „Tesla Model S“ baterija. Planuojama, kad kasdien „eDumper“ pakils ir nusileis su kroviniu apie 20 kartų ir taip pagamins apie 200 kilovatvalandžių elektros energijos – per metus jis sugeneruos apie 77 megavatvalandes elektros. Skaičiuojama, kad „eDumper“ per metus sutaupys apie 50 tūkst. tonų dyzelino ir neišmes į atmosferą apie 1,3 tūkst. tonų anglies dvideginio.