Elektromobilių gamintojai visada pateikia savo baterijų duomenis. Kuo talpesnės ir kuo greičiau įkraunamos – tuo geriau. Tačiau naujas Vokietijoje atliktas tyrimas rodo, kad greitai įkraunami elektromobiliai nėra tokia jau gera mintis. Tiesą sakant, jei norime, kad elektromobiliai tikrai įsitvirtintų, juos privalėsime įkrauti lėčiau.
Įkrovimo patogumas yra vienas iš elektromobilių pliusų. Labai norėdami savo automobilį galite įkrauti ir namuose. Įkrovimo stotelės praktiškai neužima vietos (priešingai nei degalinės), jas net galima sumontuoti gatvių apšvietimo stulpuose. Atrodo, elektromobilių plėtra bus sklandus procesas, tačiau ekspertai ragina per daug nesidžiaugti ateitimi.
Jei staiga daugelis žmonių ims važinėti elektromobiliais, mūsų elektros tinklai patirs didžiules apkrovas. Jie tam nėra pasiruošę. Reikės intensyvinti energijos gamybą, o netolygios apkrovos (juk daugelis elektromobilių bus įkraunami tomis pačiomis valandomis) gali sukelti energijos tiekimo sutrikimus. Vokietijos mokslininkai teigia, kad tai bus mūsų kasdienybė, jei elektromobilių plitimui tinkamai nepasiruošime.
15 mėnesių trukęs Štutgarte elektros tinklų kompanijos „Netze BW“ atliktas tyrimas rodo, kad egzistuoja tik viena lengvai prieinama išeitis iš šios problemos – lėtas automobilių baterijų įkrovimas naktį, kai tinklai nėra labai apkrauti.
Tyrimas parodė, kad mažiausiai tinklus apkrautų lėtai naktį įkraumi elektromobiliai. Tai reiškia, kad baterijas reikėtų įkrauti namie. Didžiausias problemas sukeltų elektromobilių naudojimas kaip įprastų mašinų su vidaus degimo varikliais – dažnas greitas įkrovimas labai apkraus tinklus, kai elektromobilių bus daugiau.
Mums tai – netolima ateitis, o štai Norvegijai – dabartis. Dauguma Norvegijoje parduodamų naujų automobilių yra varomi elektra. Skaičiuojama, kad per ateinančius 20 metų Norvegijai į elektros infrastruktūrą reikės investuoti 1,2 milijardais dolerių daugiau nei reikėtų jei elektromobiliai nebūtų taip paplitę. Išeitis – priprašyti elektromobilių savininkų savo mašinas įkrauti naktimis, kai elektros energijos poreikis yra mažesnis. Tai planuojama daryti naujais tarifais, kurie įkrovimą dieną padarys per brangiu.