„Fiat“ yra viena iš didžiausių automobilių markių Europoje. Savotiškai įdomius automobilius gaminanti „Fiat“, žinoma, yra ne viena – koncernui priklauso „Jeep“, „Alfa Romeo“, „Chrysler“, „Lancia“, „Abarth“, „Maserati“ vardai. Visos šios markės pastaruoju metu demonstruoja kryptingą, strategišką judėjimą, o štai „Fiat“ vieta lieka neaiški. Tačiau dabar jau žinoma, su kokiais automobiliais ateitį sieja garsusis gamintojas.
„Fiat 500“ bus kertinis gamintojo strategijos akmuo
© Gamintojo nuotrauka
„Fiat“ ateitis priklausys nuo dviejų modelių – 500 ir „Panda“. Galbūt tai ir atrodo keista, tačiau šis rinkos segmentas, itin maži miesto automobiliai, „Fiat“ atnešė nemažai sėkmės. Iš tikrųjų, šioje siauroje automobilių rinkos nišoje „Fiat“ modeliai užima net du trečdalius naujų mašinų.
Kitais metais atkeliausiantis naujas „Fiat 500“ bus pilnai elektrinis (bent jau mažiausias modelis) ir turės kelias versijas, įskaitant ir universalą. „Fiat“ nori kurti miestui skirtus automobilius, kurie tiktų šeimoms. Per pastaruosius keletą metų dvidurių automobilių pardavimai stipriai nusmuko, todėl naujas 500 turės ir atgal atsidarančias galines dureles – panašiai kaip „BMW i3“.
„Panda“ išliks didesniu, bet šiek tiek pigesniu automobiliu. Vėlgi, bus siūlomos kelios versijos, kurios turėtų tikti skirtingiems žmonėms. Didžiausias dėmesys skiriamas elektrifikacijai, tačiau greičiausiai visiškai vidaus degimo variklių atsisakyta nebus.
„Fiat“ tikrai imsis gaminti ir nedidelius miesto visureigius. Jie bus paremti „Panda“ platforma, tačiau greičiausiai taip nesivadins. Toks visureigis pakeis 500X bei „Tipo“ modelius ir greičiausiai bus gaminamas ant „Jeep Renegade“ platformos. „Fiat“ apskritai norėtų likti prie dviejų–trijų esminių platformų („Panda“, 500 ir SUV), elektromobilių ir 3,5–4,5 metrų ilgio modelių. Jokių prabangių sedanų ir jokių sportinių automobilių – jie liks kitoms grupės markėms.
Įdomu tai, kad nors „Panda“ išlaikys žemesnę kainą (kurią kaipmat bus galima išpūsti žymint varneles papildomos įrangos sąraše), 500 brangs. Iš dalies tai yra susiję su elektrifikacija, iš dalies – su „Fiat“ noru pakelti automobilio kokybę ir prestižą. Pereidamas į mažų elektromobilių segmentą „Fiat 500“ kartu pereis ir prie naujų konkurentų, kurie kainuoja žymiai brangiau, o todėl ir pats galės drąsiai kilstelėti prabangos ir technologijų lygį.
Olivier François, „Fiat“ vadovas, taip pakomentavo naują strategiją – „Aukšta elektromobilių kaina yra slepiama prabangiuose automobiliuose kaip „Tesla“. A segmente tai padaryti sunkiau. Bet 500 turi stiprybių, kad tai pasiektų. Naudosime modulines baterijas, kurias bus galima nuomotis ar pirkti.“
„Fiat“ neabejotinai pasistengs tapti mažų miesto elektromobilių rinkos lyderiais ir šis tikslas yra suprantamas. Rinkos viršūnės liks „Tesla“, „Audi“, „Jaguar“, „Mercedes–Benz“ ir BMW automobiliams, todėl konkurencija čia bus išties arši. Vidutinių elektromobilių rinka bus užpildyta „Volkswagen“, „Peugeot“, „Toyota“, „Nissan“ ir kitų gamintojų modeliais, o štai mažų ir mielų miesto elektromobilių rinka yra laisvas kąsnelis – kol kas čia tėra MINI. Taip yra dėl to, kad maži, bet labai brangūs automobiliai nesulaukia daug pirkėjų, tačiau jei „Fiat“ įveiks šį galvosūkį, sėkmė yra praktiškai garantuota. Juk 500 bei „Panda“ ir taip sudaro du trečdalius šios rinkos – „Fiat“ pozicijos yra pavydėtinai geros.