„Flyboard“ – tai Franky'io Zapata'os kūrinys. Tai – mažas reaktyvinis orlaivis, tvirtinamas prie piloto kojų ir valdomas rankoje laikomu pulteliu bei viso kūno judesiais. Tai iš tikrųjų yra įspūdingas žaislas, bet ar jis duotų kokios nors naudos karinėms pajėgoms?
„Flyboard“ yra labai greitas, bet triukšmingas orlaivis.
© Stop kadras
Zapata su savo „Flyboard“ Bastilijos paėmimo dienos šventėje pasisukiojo virš Prancūzijos specialiųjų pajėgų. Išradėjo rankose netgi buvo ginklo muliažas. Šis susižavėjimo vertas reginys neprasprūdo ir pro Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono akis, kuris išreiškė susižavėjimą Prancūzijos karinių pajėgų išradingumu.
Zapata, beje, yra rezervistas, todėl prezidentas nebuvo visiškai neteisus. Tačiau susižavėjimo šūksnius kėlęs reginys buvo ir reklama jam pačiam – „Flyboard“ puslapyje teigiama, kad šis orlaivis praverstų ir karinėms pajėgoms. Bet ar tikrai?
„Flyboard“ reaktyviniai varikliai gali pilotą pakelti į 150 metrų aukštį. Maksimalus skrydžio greitis – 140 km/val. Tiesa, kompanija teigia, kad ateityje „Flyboard“ pasieks ir 200 km/val. greitį, o maksimalus aukštis nebebus problema iki 3 km aukščio.
Puslapyje vardinami keli „Flyboard“ panaudojimo karyboje būdai. Teigiama, kad orlaivis puikiai tiks greitoms atskirų karių kelionėms, persikėlimams iš ir į laivus, žvalgybai ir net skverbimuisi į saugomas priešo teritorijas. Tačiau kažkur tai jau esame matę.
„Williams X-Jet“ iš tiesų skrido, bet iš jo buvo mažai naudos © commons.wikimedia.org |
---|
„Williams X-Jet“ – vienas iš keleto Šaltojo karo laikų vertikaliai kylančių ir tupiančių prototipų. Šis orlaivis galėjo skristi 97 km/val. greičiu ir buvo sukurtas taip, kad jį galėtų valdyti ir visai patirties aviacijoje neturintys kariai. Tačiau šis, kaip ir visi kiti panašūs prototipai karinių pajėgų galiausiai nesudomino.
Nesudomins ir „Flyboard“. Tai yra per brangus daiktas, kad juo galėtų išsilaipinti laivais atplaukę kariai. „Flyboard“ taip pat yra per daug triukšmingas, kad juo būtų galima vykdyti žvalgybos operacijas – į jas apskritai dabar siunčiami bepiločiai. O ir puolimo šiais orlaiviais vykdyti nepavyks – taip atskridęs karys taptų lengvu taikiniu. Karinės paskirties dronai ir sraigtasparniai gali atlikti viską, ką nuveikia „Flyboard“, tik dar efektyviau.
Beje, šiuo metu „Flyboard“ ore išsilaiko tik 6 minutes. Ateityje net su 200 kg svoriu orlaivis ore išsilaikys apie pusvalandį, tačiau ir tai bus per trumpai. „Williams X-Jet“ ore išbūdavo po 45 minutes ir dėl to vis tiek buvo peikiamas.