Dešimtmečius automobilių gamintojai kūrė inovacijas, kurios leido keliauti tyliau ir patogiau. Tačiau dabar prireiks kitokio išradingumo – mėnesio pradžioje įsigaliojo nauji Europos Sąjungos reikalavimai automobiliams – triukšmo gatvėse bus daugiau.
Elektromobiliai privalės būti triukšmingesni
Istoriškai tai yra kiek netikėtas posūkis. Automobilių gamintojai visomis išgalėmis stengėsi sumažinti nepageidaujamus garsus. Iš tikrųjų, automobiliai galėtų būti lengvesni ir taupesni, jei ne didžiulis garso izoliacijos kiekis. Patys prabangiausi automobiliai jau seniai yra tokie tylūs, kad juos sunku ir pastebėti. Ir kalba eina ne tik apie „Rolls-Royce“ limuzinus – „Mercedes-Benz SL600“ su didžiuliu V12 varikliu dar 20 amžiaus pabaigoje važinėjo neskleisdamas beveik jokio garso. Na taip, šiokį tokį garsą galima girdėti, tačiau toks automobilis prie jūsų meiste galėtų priartėti ir nepastebėtas. Žinoma, elektromobiliai važinėja dar tyliau, ypač važinėdami nedideliu greičiu.
Taigi, Europos Sąjunga saugumo dėlei priėmė naujus reikalavimus, kuriuose nurodyta, kad visi nauji elektromobiliai turi turėti akustines perspėjimo sistemas. Jos skleis garsą, panašų į paprasto variklio ūžimą. Jis turėtų būti lengviau pastebimas pėstiesiems, todėl žmonės, tikimasi, jausis saugiau. Reikalavimai įsigalioja dabar, tačiau pereinamasis laikotarpis baigsis tik 2021-aisiais – nuo tuomet visi nauji elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai privalės turėti tokias sistemas.
Šias akustines perspėjimo sistemas bus galima išjungti, jei tik vairuotojui atrodys, kad tai yra būtina. Tai reiškia, kad visi jas iš karto ir išjungs. Pati sistema nėra sudėtinga, todėl tikriausiai nepadidins ir taip nemažos elektromobilių kainos. Kita vertus, garsas privalo būti gerai girdimas ir sistema pati turi žinoti, kada laikas užsičiaupti. Akustinė perspėjimo sistema nutyla automobiliui pasiekus 20 km/val. Garsas taip pat skleidžiamas, kai elektromobilis manevruoja atbulomis.