Plazma – tai jonizuotos dujos, kurias pažįstate iš plazmos lempų, žaibų ir neoninių iškabų. Plazma yra viena iš keturių pagrindinių medžiagų būsenų, šalia skysčių, dujų ir kietų kūnų. Plazma taip pat gali būti jūsų automobilio vidaus degimo variklio ateitis – viena kompanija ja nori pakeisti įprastas uždegimo žvakes.
Plazma gali būti labai karšta, bet jos impulsai gali būti labai trumpi. Asociatyvi nuotr.
Amerikiečių kompanija „Transient Plasma Systems“ atliko tyrimus, kurie parodė, kad pakeitus tradicines uždegimo žvakes plazminėmis degalų sąnaudos pagerėtų iki 20 %. Tai – labai ženklus pagerėjimas. Inžinieriai teigia, kad jau seniai laikas atsisakyti atgyvenusių uždegimo žvakių.
Jeanas Josephas Étienne Lenoiras uždegimo žvakes į savo variklį sumontavo dar 1860 metais. Per tuos 159 metus uždegimo žvakės, žinoma, patobulėjo – imta naudoti geresnės kokybės metalus, stipriai išaugo kokybė. Tačiau pats principas išliko tas pats. Tačiau kuo plazmos impulsai pranašesni už paprastas kibirkštis?
Plazmos impulsas yra karštesnis, bet žymiai trumpesnis nei kibirkštis. Tai reiškia, kad degimas gali vykti efektyviau, žemesnėje temperatūroje, jam reikės mažiau degalų. Automobilių gamintojai galės padidinti kompresiją cilindruose, taip sumažės NOx emisijos ir degalų sąnaudos, padidės variklio galia. Nors mišinio uždegimas atrodo kaip maža variklio veikimo dalis, „Transient Plasma Systems“ teigia, kad plazminės žvakės gali nukirpti net 20 % degalų sąnaudų.
Įdomu ir tai, kad „Transient Plasma Systems“ plazminės uždegimo žvakės savo konstrukcija nedaug skiriasi nuo tradicinių – jos užimtų tą pačią vietą. Tačiau nesitikėkite, kad greitu metu galėsite nusipirkti plazmines žvakes ir jas sumontuoti savo automobilyje – „Transient Plasma Systems“ neketina jų pardavinėti žmonėms.
„Transient Plasma Systems“ tikslas – įsiūlyti savo žvakes automobilių gamintojams. Juk ir varikliams reikės šiokių tokių programinių pakeitimų – šių žvakių pardavimas žmonėms būtų per daug rizikingas. Juolab, kad jos neabejotinai bus labai brangios. Kita vertus, gamintojas teigia, kad šiuos įrenginius reikės keisti dar rečiau nei tradicines uždegimo žvakes.