Susipažinkite, tai – naujasis Rusijos ledlaužis „Ural“. Šis ypatingas atominis laivas yra didžiulės Rusijos strategijos dalis ir ekonominės sėkmės garantas. Ir „Ural“ ateina ne vienas.
„Ural“ yra vienas iš didžiausių ir galingiausių ledlaužių pasaulyje
© CGTN | www.youtube.com
„Ural“ – tai naujausias „Project 22220“ laivas, pakrikštytas gegužės 25 dieną. Ledlaužis tikrai dar nėra baigtas – darbai bus baigti tik 2021 metais. Tačiau ši data vis tiek yra labai svarbi. „Ural“ oficialiai tapo trečiuoju savo klasės laivu, atsistojęs į gretą su „Arktika“ ir „Sibir“. Iki metų pabaigos bus pasirašyti planai statyti dar du „Project 22220“ laivus, tačiau jų gali būti ir dar daugiau.
Naujųjų atominių ledlaužių užduotis – Šiaurinio jūrų maršruto apsauga ir priežiūra. Tai – naujas laivybos kelias, atsivėręs šylant klimatui. Prekiniai laivai iš tolimosios Azijos europietišką Rusijos dalį pasieks visiškai apeidami Afriką ir Europą, todėl tai – strategiškai labai svarbus objektas. Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas teigia, kad iki 2035 metų Rusija turės bent 13 didelių ledlaužių ir 9 iš jų bus atominiai.
„Project 22220“ laivai ir yra tie didžiuliai atominiai ledlaužiai, kurių Rusijai reikia siekiant apsaugoti savo interesus arktiniuose vandenyse. „Ural“ širdis – du RITM-200 reaktoriai, kurie kartu sukuria 350 megavatų galią. Tokie reaktoriai, beje, turėtų pasirodyti ir naujos kartos rusiškame lėktuvnešyje „Project 23000 Štorm“, jei jis kada nors bus pastatytas. Tokios įspūdingos galios „Ural“ reikia norint prasibrauti pro storą ledą – 3 metrų storio ledas šiam laivui neturėtų sukelti didelių sunkumų.
„Ural“ ilgis – 173 metrai, o plotis – 34. Taigi, kartu su kitais klasės laivais „Ural“ yra didžiausias ledlaužis pasaulyje. Jo viduje – didžiuliai balasto korpusai, leidžiantys laivui nusileisti ar pakilti priklausomai nuo poreikio. Šio laivo įgulą sudaro 74 žmonės, tačiau, žinoma, čia vietos pakaktų ir didesniam žmonių kiekiui – „Ural“ kuriamas kaip pakankamai universalus laivas.
Iš tikrųjų, šių ledlaužių darbas yra gana paprastas. Jie tiesiog turi plaukti priešais prekinius, karo laivus ar tanklaivius ir skinti jiems kelią per ledą. Ledlaužiai pailgina efektyvų Šiaurinio laivybos kelio naudojimo laiką keliais mėnesiais. Ateityje Rusija tikriausiai statys ir dar didesnius ir galingesnius ledlaužius, kurie turėtų užtikrinti laivybą maršrutu kiaurus metus. Dėl to turėtų sunerimti aplinkosaugos grupės, o kaip kitos valstybės? Turėdama tokius ledlaužių pajėgumus Rusija lengvai galės užsitikrinti to laivybos kelio kontrolę.