Klaipėdiečių sukurtas elektrinis autobusas jau sertifikuotas. Planuojama, kad rudenį į uostamiesčio gatves išriedės du tokie elektrobusai. Tiesa, ar šias transporto priemones pavyks įsigyti, spręs uostamiesčio politikai, mat vienas elektrinis kainuoja kaip du dyzeliniai ar dujiniai autobusai – beveik pusė milijono eurų.
Centrinėse uostamiesčio gatvėse buvo galima išvysti kursuojantį elektrinį autobusą. Jį uostamiesčio gyventojams ir svečiams pristatė ir už vairo sėdo pats Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.
„Geras jausmas, kitokia darbo vieta, žemiau sėdi negu įprastai autobuse. Toks – geras, kaip su lengvąja“, – įspūdžiais dalinosi V. Ramanauskas.
Autobusų parko vadovas pastebi, kad skiriasi ne tik elektrobuso valdymas, bet ir šios transporto priemonės kaina.
Asociatyvi nuotr.
„Jeigu dyzelinis naujas autobusas kainuoja 180 tūkst. eurų, dujinis – 220 tūkst. eurų, aš kalbu vidutinėm kainom, o šitas – 350 tūkst eurų. Tai čia pigiausia kaina, koki man yra žinoma. O realiai rinkoje – 400-450 tūkst. eurų kainuoja. Todėl labai brangu autobusą įsigyti“, – sakė autobusų parko generalinis direktorius.
Nors ir brangu, planuojama įsigyti 2 tokius autobusus. Vienas jų nuo rugsėjo turėtų vežti keleivius po miestą. Kelionė juo turėtų būti kur kas patogesnė, o kaina už ją – tokia pati.
„Daug šviesos, daug erdvės, minkšta. Pati sistema, pneumatinė sistema, vėlgi – labai moderni, labai susireguliuoja aukščiai. Jis dėl savo nedidelio svorio sukuria komforto pojūtį važiuojant“, – pasakojo projekto vadovas Alvydas Naujėkas.
Kelionę išbandę klaipėdiečiai dalijosi dvejopais įspūdžiais. Vieni ją lygino su kelione troleibusu, kiti – jautėsi kur kas patogiau.
„Panašiai kaip važiuoti troleibusu: garsas labai panašus. Tai aš, manau, kad labai primena troleibusą. Aš nemanau, kad jis skiriasi nuo eilinio naujo autobuso tiek išvaizda, tiek ir komfortu važiavimo“, – įspūdžiais dalijosi keleivis Marius.
„Skiriasi. Aš dažnai naudojuosi viešuoju transportu ir šiandien ryte važiavau į darbą. Važiavau beveik 17 minučių dyzeliniu autobusu. Tai skiriasi tuom, kad pirmiausiai – garsas. Sėdėjau gale, tai dyzelinis autobusas tikrai skleidžia didesnį garsą, be to pats įspūdis važiuoti autobusu, kai jo langai yra, pavyzdžiui, kaip šio autobuso, žymiai didesni, tai aš matau daugiau miesto“, – antrino Tadas.
Skaičiuojama, kad ir elektrobuso eksploatacija yra 10 kartų pigesnė negu įprasto autobuso. Nuvažiuoti 100 kilometrų dyzeliniu autobusu kainuoja apie 30 eurų, o elektrobusu – apie 10.
Gamintojai tikina, kad autobusas naudoja nedaug elektros, o pasikrauna labai greitai.
„Dabar jis važiuoja apie 100, priklausomai nuo oro sąlygų. Jeigu kondicionavimo sistema veikia pilnu pajėgumu, tai jis važiuos mažiau, bet mums tai didelės įtakos neturi, nes maršrutų ilgiai yra maždaug visur vienodi, apie 30 kilometrų. Tai 2-3-4 maršrutams užtenka ir autobusas kraunasi per 5 minutes“, – tikino projekto vadovas.
Tačiau kol kas Klaipėdoje tinkamų įkrovimų stotelių šiam autobusui nėra, o ir vairuotojus, gebėsiančius valdyti tokią transporto priemonę, reiks pamokyti.
„Sunku pajausti greitėjimą ir stabdymą, nes nejauti nieko: kaip variklis dirba, kaip kas. Tai turi inertiškai su koja dirbti iš bendro pojūčio. O šiaip vairavimas – vairavimo kabina kitaip padaryta, žemiau sėdi vairuotojas, kaip lengvajame automobilyje“, – sakė V. Ramanauskas.
Planuojama, kad per artimiausius 10 metų centrinėje Klaipėdos dalyje neturėtų likti jokio taršaus transporto. Tad jau netrukus miesto politikai turės nuspręsti ar skirti kone 700 tūkst. eurų Klaipėdos autobusų parkui, kad įmonė galėtų įsigyti 2 elektrinius autobusus.