Po katastrofų Indonezijoje ir Etiopijoje prasidėjusios diskusijos apie „Boeing 737 MAX“ lėktuvų saugumą rodo, kaip sunku bus pelnyti visuomenės pasitikėjimą autonominių automobilių technologijomis, teigia Vokietijos automobilių pramonės milžinės „Daimler“ generalinis direktorius Dieteris Zetsche.
Po dviejų „Boeing 737 MAX“ sudužimų Indonezijoje ir Etiopijoje tokio modelio lėktuvams buvo uždrausta skraidyti bene visame pasaulyje, o tyrėjai suskubo aiškintis, ar automatinė skrydžio aukščio valdymo sistema MCAS galėjo būti tragedijų priežastimi, rašo „Reuters“.
Asociatyvi nuotr.
„Labai svarbi yra psichologinė dimensija. Pažiūrėtumėte, kas vyksta su „Boeing“, ir įsivaizduokite, kas nutiktų, jei tokia autonominė sistema patektų į avariją“, – sakė D. Zetsche, komentuodamas automobilių pramonės siekį į rinką įvesti autonominius automobilius.
Sociologinių tyrimų bendrovės „Ipsos“ atliktos apklausos duomenimis, net pusė JAV gyventojų mano, kad autonominiai automobiliai yra pavojingesni už tuos, kuriuos vairuoja žmonės, o du trečdaliai atsisakytų įsigyti visiškai autonominį automobilį.
„Mes esame atsakingi už žmonių švietimą, už informacijos apie technologijų naudą ir galimų pavojų sklaidą“, – sakė autonominių automobilių projektus plėtojančio startuolio „Aurora“ vadovas Chrisas Urmsonas.
„Net jei autonominiai automobiliai būtų 10 kartų saugesni už žmonių vairuojamus, užtenka vienos avarijos, kad visuomenė jų atžvilgiu nusiteiktų itin neigiamai“, – Štutgarto automobilių konferencijoje kalbėjo D. Zetsche.