Žinia apie griežtėjančius taršos standartus ir naujus reikalavimus automobilių gamintojams sukėlė sniego gniūžtės efektą automobilių rinkoje. Vienas po kito gamintojai pristato elektros pavarą turinčius modelius, o „Ford“ antradienio vakarą perspjovė visus – pristatė net kelis skirtingus modelius, galėsiančius važiuoti vien elektra. Tarp jų – ir visiškai naują miesto visureigį „Ford Kuga“, turėsiantį tris skirtingas elektros jėgaines.
Naujasis „Ford Kuga“ © Gamintojo archyvas
Naujos kartos miesto visureigis pirkėjams bus siūlams trijų skirtingų versijų. Pavyzdžiui, bus galima įsigyti vadinamąją „švelniojo hibrido“ versiją, neturinčią elektros variklio, tik 48 voltų įtampos sistemą, leidžiančią vidaus degimo varikliui nustoti veikti tada, kai automobilis lėtai rieda ar tolygiai važiuoja. Po šio modelio kapotu – 2 l darbinio tūrio turbodyzelinis variklis, generuojantis 150 AG.
Taip pat bus siūlomas įprastinis hibridinis modelis, leidžiantis vietoje vidaus degimo varikliui veikti elektriniam tada, kai važiuojama tolygiai, stovima vietoje, lėtėjama ir pan. Hibridinis modelis turės 2,5 l darbinio tūrio benzininį variklį ir, sakoma, kad ateinančių metų pabaigoje hibridinis modelis bus siūlomas tiek priekiniais varančiais ratais, tiek turės visų varančiųjų ratų pavarą.
Galiausiai bus siūloma dar viena versija – iš tinklo įkraunamas hibridas, leisiantis vien elektra (pagal WLPT ciklą) automobiliui nuriedėti apie 50 km. Bendra jėgainės galia – 225 AG. Jei tokiam modeliui prireiks degalų, teigia „Ford“, 100 km jis sunaudos 1,2 l degalų.
Variantų liko ir tiems, kurie hibridinio modelio nenori. „Kuga“ gamoje tebesiūlomi 1,5 (120 AG) ir 2 l (190 AG) darbinio tūrio turbodyzeliniai varikliai bei 1,5 l darbinio tūrio (120 ir 150 AG) benzininiai motorai. Drauge siūloma ir nauja 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė.
„Kugai“ gaminti „Ford“ pasitelkė naują C2 platformą. Tai leido apie 90 kg sumažinti automobilio svorį, 10 proc. padidinti kėbulo standumą.
Naujasis modelis yra 44 mm platesnis, 89 mm ilgesnis nei ankstesnės kartos „Kuga“. Šiek tiek padidėjo ir ratų bazė – 20 mm. Sėdintys priekyje turės 43 mm platesnę erdvę ties pečių linija ir 57 mm platesnę erdvę ties klubų linija. Sėdintiems gale teks pasitenkinti kuklesniais skaičiais: 20 mm daugiau pečiams ir 36 mm daugiau klubams. Galiausiai automobilis yra 20 mm žemesnis nei ankstesnės kartos „Kuga“, tačiau tai nereiškia, kad erdvės galvoms mažiau – priekyje sėdintys turės 13 mm daugiau, sėdintys gale – 35 mm.
Teigiama, kad naujausia „Kugos“ versija Lietuvą pasieks dar šių metų pabaigoje, tačiau kol kas nėra aišku, kiek naujasis modelis kainuos.