Vietoj to, kad visą dėmesį sutelktų į elektra varomus automobilius, „Toyota“ gamina vandeniliu varomą automobilį „Mirai“, kurio šalutinis produktas tėra vanduo.
Kaip praneša „NPR“, su Japonijos vyriausybės taikoma 20 000 JAV dolerių subsidijos suma, dabar šis vandeniliu varomas automobilis Japonijoje kainuoja apie 50 000 JAV dolerių.
Tai yra šiek tiek brangiau, palyginus su įprastais automobiliais, tačiau „Mirai“ kainuoja gerokai mažiau, nei kiti, vandeniliu varomi automobiliai.
Šiuo metu „Toyota“ per vieną dieną pagamina 10 tokių „nulinės CO2 emisijos“ automobilių. Jie yra ypač orientuoti į Japonijos rinką, kurioje miestai yra labai stipriai apgyvendinti ir žmonėms nėra jau taip paprasta rasti kur palikti įkrauti įprastą elektromobilį.
„Mirai“ automobilio papildymas vandeniliu užtrunka vos 3-5 minutes © Toyota | ssl.toyota.com
„Nėra jokios būtinybės keisti savo gyvenimo įpročius, kol turime vandenilio [stotelių] infrastruktūrą“, – „NPR“ teigė Matthew’as Klippenstein’as, „Fuel Cell Industry Review“ autorius. „Tą pačią minutę [kai prisireikia vandenilio degalų] keliaujame į degalinę, per kelias minutes prisipildome baką ir toliau tęsiame savo darbus.“
„Mirai“ automobilyje yra sumontuojama „Toyota“ kuro elementų sistema, kuri dar vadinama TFCS. Ją apima kuro elementų blokas, įtampos konverteris ir aukšto slėgio vandenilio talpos.
Pats gamintojas teigia, kad TFCS yra daug efektyvesnė sistema nei vidaus degimo varikliai ir kas itin aktualu, kad važiuojant ši sistema į aplinką neišskiria nė gramo anglies dioksido bei kitų teršalų.
O be to, su pripildytomis talpyklomis „Mirai“ gali nuvažiuoti apie 500 km ir pats vandenilio pildymo procesas užtrunka vos 3-5 minutes.
Žinoma, labai svarbu, kad tiek elektromobilių, tiek ir vandeniliu varomų automobilių pradinis energijos šaltinis taip pat būtų ekologiškas. Tačiau jei pavyktų „Toyota“ technologiją išvystyti iki masinio lygio, tai padėtų laikytis ne tik vis griežtesnių išmetamųjų teršalų standartų, bet tuo pačiu atpiginti vandenilio technologijas ir tokie automobiliai taptų rimta alternatyva ir papildymas tradiciniams elektromobiliams.
„Jie [Toyota] gana gerai supranta, kad išmetamųjų teršalų reglamentai ateityje bus dar sunkesni ir griežtesni“, – „NPR“ sakė buvęs automobilių pramonės reklamos vadovas Bertel’is Schmitt’as. „Tai kas šiuo metu yra priimta Europoje, reikalavimai automobiliams iki 2020-ųjų, yra niekis, palyginus su tuo, kas darysis po penkerių bei 10-ies metų.“