„Hispano-Suiza“ buvo automobilių gamintojas, kurio pavadinimą geriau žinojo istorinių automobilių tyrinėtojai nei šiuolaikinio automobilių pasaulio stebėtojai. Dar iki Pirmojo pasaulinio karo atsiradęs gamintojas kūrė milžiniškus prabangius limuzinus, o 1968 m. savo veiklą nutraukė. Galbūt todėl žinia, kad ši markė grįžta po pusšimčio metų su įspūdinga naujiena, sukėlė nemenką ažiotažą.
Ženevos automobilių parodoje parodytas modelis – su niekuo nepalyginamas. Na, galbūt tik su „Eadon Green“, britais, neslepiančiais susižavėjimo vintažinių automobilių formomis. Kaip bebūtų, „Hispano Suiza“ kompanija parodė „Carmen“ pavadintą elektromobilį. Kodėl elektrinį? Mat būtent ispanų gamintojas 1900-aisiais sukūrė vieną pirmųjų pasaulyje elektromobilių, tačiau šis taip ir nepajudėjo toliau nei prototipo stadija.
©Alexander Migl (CC BY-SA 4.0) | en.m.wikipedia.org
O prie ženklo atgaivinimo prisideda ne kas kitas, kaip pagrindinio senosios „Hispano-Suiza“ kompanijos investuotojo proproanūkis Miguelis Suque Mateu. Būtent jam kilo mintis realizuoti savo protėvių idėją – gaminti elektra varomus automobilius.
Žinant šią istoriją atrodo nieko keisto, kodėl „Carmen“ išorė taip primena senovinius automobilius: pūsti galiniai sparnai, aptaki priekinė dalis, formos, iš vienos pusės lyg ir vintažinės, iš kitos – ypač modernios. Interjere – tas pats. Tiesiai priešais vairuotojo akis – milžiniškas skaitmeninis prietaisų skydelis. Pačiame centre – dar vienas ekranas, kuriame – absurdiškai dideli įvairūs automobilio prietaisų valdymo mygtukai. Pavyzdžiui, čia galite įsijungti rūko žibintus ar įprastus.
Galiausiai, akį traukiančia raštuota medžio apdaila papuošta centrinėje turi keturias ventiliavimo angas, o vairuotojui po ranka keistose stačiakampėse formose įtaisyti trys mygtukai: du langų atidarymui, vienas – avarinių žibintų įjungimui. Tačiau sportinio profilio sėdynės ir versta oda aptrauktas vairas – klasikinio dizaino pavyzdžiai, kurių pavydėtų bet kuris automobilių restauratorius.
Automobilis eklektiškas ir, neabejotinai, vienos nuomonės apie jį nebus. Visiškai tikėtina, kad dalis žmonių į „Carmen“ badys pirštais ir kraipys galvas, tačiau be abejonės netrūks tokių, kurie norės turėti tokį modelį savo garaže ir kolekcijoje.
Tik vargu ar aplinkinių nuomonė itin rūpės „Hispano-Suiza“ savininkams. Jie automobilio atraminę struktūrą pagamino iš anglies pluošto, o vietoje vidaus degimo variklio įtaisė elektrinę jėgainę. Teigiama, kad „Carmen“ generuoja kiek daugiau nei 1000 AG ir iki 100 km/val. toks automobilis, sveriantis beveik 1,7 t, gali pagreitėti per mažiau nei 3 sekundes.
Tiesa, įspūdingas pagreitis reikalauja aukų. Kai dauguma elektrinius superautomobilius pristačiusių gamintojų gyrėsi, kad jų kūriniai viena įkrova nuvažiuoja apie 500 km, „Hispano-Suiza Carmen“, turintis 105 kWh talpos bateriją, įveikia 400 km. Ir tai – nėra aišku, kokį matavimo ciklą elektromobilį pagaminusi kompanija pasitelkė – ar gamintojams palankesnį NEDC, ar labiau realų važiavimą keliuose atspindintį WLPT. Bendrovė prisipažįsta, kad elektromobilį kūrė atsižvelgdama į tendencijas ir tai, kad ilgainiui nuvažiuojamo atstumo gali reikėti daugiau, tad „Carmen“ pritaikytas ir talpesnėms baterijoms.
Kaip ten bebūtų, pusšimtį metų tylėjusi ir daugiau nei 80 metų naujo modelio neišleidusi bendrovė tvirtai pasiryžusi pagaminti 19 tokių „Carmen“ elektromobilių. Jeigu norėtųsi tokį įsigyti, teks pakloti apie 1,7 mln. JAV dolerių. Ir, tikėtina, kad savąjį elektromobilį gautumėte jau 2020 m. viduryje.