Autonominiai automobiliai tikriausiai yra ateitis. Bet mums ji yra pakankamai tolima. Kada iš tikrųjų galėsime įpirkti automobilius, kurie save vairuos patys? Tikriausiai ne greitai. Tačiau prancūzų startuolis „Stanley Robotics“ vieną autonominių automobilių privalumą nori pasiūlyti anksčiau. Ir visiems – juo galėsite pasinaudoti net jei vairuojate antros kartos „Volkswagen Golf“.
„Stan“ automobilius statys pats be žmogaus įsikišimo
© Gamintojo nuotrauka
Daugybė šiuo metu parduodamų automobilių turi kokias nors automatinio parkavimo sistemas. Jos gali būti labai pažangios. Priartėjus prie tinkamos vietos, automobilis pats gali valdyti vairą taip, kad nekliudytų kitų mašinų ir atsistotų tiesiai tarp linijų. Taip niekada ir neišmokote lygiagrečiai statyti automobilio? Daug šiuolaikinių mašinų tai gali padaryti už jus.
Tačiau tuo automatinio parkavimo sistemos ir apsiriboja. Jūs pats turite surasti vietą automobiliui ir dalyvauti jo pastatyme. Kitaip tariant, šios technologijos tik kompensuoja jūsų įgūdžių trūkumus. Tačiau taip bus ne visada – autonominiai automobiliai save priparkuos viduje apskritai neturėdami vairuotojo.
„Stanley Robotics“ kuria robotą „Stan“, kuris išspręs visas su automobilio statymu susijusias problemas. „Stan“ gali paimti automobilį iš vairuotojo, o tada jį nuvežti į aikštelę ir pastatyti. Taip vairuotojas gali vaikštinėti parduotuvėje ar eiti į oro uostą ir net nematyti, kaip ir kur statomas jo automobilis. Autonomines funkcijas turėtų tik vienas robotas, o ne daugybė automobilių, todėl būtų lengviau užtikrinti technologijos patikimumą ir žemą kainą. Tačiau tai būtų ne tik patogu.
„Stan“ automobilius galėtų statyti arčiau vienas kito, nes niekas nedarinėtų jų durelių. Dar daugiau – „Stan“ nediskriminuotų naujų ir senų mašinų, todėl būtų galima sukurti didžiules aikšteles, kuriose vairuotojai apskritai nebūtų laukiami. Tam nereikia sulaukti autonominės ateities.
Gamintojas nenurodo techninių „Stan“ savybių, tačiau šis elektrinis robotas yra nemažas. Jis be vargo gali susitvarkyti ir su dideliais bei sunkiais automobiliais. „Stan“ tiesiog pavažiuoja po automobiliu, apglėbia jo ratus ir švelniai kilsteli visą mašiną. „Stan“ manevringumu lenkia net ir pačius smulkiausius miesto automobilius ir yra visiškai autonomiškas.
Kada galime sulaukti „Stan“ atėjimo į rinką? Tai nėra ateitis – keturi tokie robotai jau dirba Liono Sent Egziuperi oro uoste. Vairuotojas turi palikti automobilį specialiame garaže. Atvykęs robotas paima mašiną ir ją pastato vienoje iš 500 projektui skirtų vietų. Gamintojas teigia, kad jei „Stan“ gerai atliks savo darbą, jo darbo plotas išsiplės iki 6000 stovėjimo vietų.
Tiesa, kol kas „Stan“ paslaugos kainuoja brangiau nei įprastas automobilio stovėjimas, tačiau kaina yra susijusi ir su palyginti maža bandymo apimtimi. Gamintojas teigia, kad elektriniai automobilių stovėjimo aikštelės robotai taip pat padeda sumažinti CO2 emisijas, spūstis ir padidins aikštelių ploto panaudojimo efektyvumą. O dėl saugumo jaudintis taip pat neverta – jei robotas-dulkių siurblys gali važinėti jūsų namuose nesukeldamas chaoso, moderniais jutikliais, GPS ir kompiuteriais aprūpintas „Stan“ nesubraižys jūsų automobilio. Na, bent jau to tikimasi, bet viską atskleis bandymai įvairiomis oro sąlygomis.