2019 m. tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje „Goodyear“ pristatė naujausias koncepcines padangas „Goodyear AERO“, skirtas ateities autonominiams skraidantiems automobiliams. Šios koncepcinės padangos yra „du viename“ – jos būtų skirtos važiuoti keliu ir kartu veiktų kaip propeleriai skrendant.
„Goodyear“ daugiau nei 120 metų aktyviai ieškojo inovatyvių bei išradingų sprendimų ir bendradarbiavo su transporto srities pionieriais, skatinančiais pokyčius bei atradimus. Įmonės neretai žiūri į dangų kaip į miesto transporto ir kamščių problemų sprendimą, todėl dirbome su pažangiomis padangų konstrukcijomis bei medžiagomis ir sugalvojome padangas, kurios tiktų važiuoti keliu bei veiktų kaip varomasis mechanizmas danguje“, – sako „Goodyear“ vyriausiasis technologijų direktorius Krisas Helselas.
AERO koncepcija apima ne vieną inovatyvią savybę:
- Multimodalinė konstrukcija: AERO yra multimodalinė pasukamų sraigtų konstrukcija. Šis mechanizmas veiktų kaip pavara ir važiuojant keliu perduotų bei sugertų jėgą, o kitoje padėtyje būtų naudojamas kaip varomoji orlaivio sistema, kelianti automobilį į viršų. AERO ateityje galėtų būti naudojama šiai koncepcijai pritaikytuose automobiliuose kelionėms į darbą bei namo ir padėtų sklandžiai pakilti į orą.
- Nepneumatinė struktūra: šio koncepcinio mechanizmo stipinai laikytų automobilio svorį, o pakreipus padangą – veiktų kaip keliamosios mentės. Šių unikalių beorių padangų struktūra nepneumatinė ir pakankamai lanksti, kad sugertų smūgius važiuojant keliu. Padanga taip pat yra patvari, kad sraigtai galėtų suktis tokiu greičiu, kurio reikia vertikaliam automobilio iškėlimui.
- Magnetinis varymo mechanizmas: koncepciniame AERO mechanizme būtų naudojama magnetinė jėga ir automobilis būtų keliamas be trinties. Taip būtų užtikrinamas didelis sukimo greitis, reikalingas važiuoti žeme, o pakreipus padangas automobilis būtų pakeliamas į orą bei varomas į priekį.
- Optiniai jutikliai: AERO mechanizme būtų naudojami pluoštiniai optiniai šviesos jutikliai, stebintys kelio sąlygas, padangų susidėvėjimą ir konstrukcijos būklę.
- Dirbtinis intelektas: koncepcinėje padangoje taip pat būtų įtaisytas dirbtinio intelekto procesorius, sujungiantis padangų jutiklių informaciją su duomenimis, perduodamais automobilio vidinėje sistemoje. Dirbtinio intelekto procesorius analizuotų šiuos duomenis ir rekomenduotų veiksmus, kad būtų galima prisitaikyti prie skraidymo ar važiavimo režimo, bei iš anksto nustatytų ir spręstų potencialiai kylančias padangų problemas.
Nors AERO mechanizmas yra tik koncepcinis, „Goodyear“ jau kuria kai kurias technologijas (pvz., nepneumatinę struktūrą ir išmaniąsias padangų funkcijas), o ateityje gali kilti naujų idėjų ir atsirasti naujų gaminių.
„Tikimės, jog „Goodyear“ koncepcijos paskatins diskusijas apie padangas ir transporto technologijas naujoje mobilumo ekosistemoje“, – apibendrino K. Helselas.