„Singapore“ ir „American“ oro linijos neseniai buvo sukritikuotos dėl keleivių atsitiktinai pastebėtų kamerų. Jos nebuvo labai gerai paslėptos – tiesiog anksčiau niekas neatkreipė dėmesio, kad sėdynių atlošuose sumontuoti ekranai turi ir kameras. Kam jos skirtos? Kodėl oro linijos galėtų norėti iš tokio atstumo stebėti keleivius?
Asociatyvi nuotr.
Tie ekranai ilgų kelionių metu yra tikras išsigelbėjimas. Galima pažiūrėti filmą, paskaityti naujienas ar iš lauko apžvelgti lėktuvą. Kitaip tariant, pramogų centrai padeda kovoti su nuoboduliu, kuris neišvengiamai aplanko 8-12 valandų trukmės skrydžiuose. Tie ekranai primena planšetinius kompiuterius, tačiau iš tiesų tai yra specialiai šiai užduočiai sukurti įrenginiai. Daugelis jų tikrai neturi kamerų, tačiau kai kuriuose jos yra.
Po keleivių skundų „Singapore Airlines“ suskubo atsakyti, kad kameros kai kurių lėktuvų pramogų centruose tikrai yra, bet jos yra neaktyvuotos. Juodame rėmelyje esančios sunkiai pastebimos kameros, pasak kompanijos atstovų, neveikia, nes oro linijos nemano, kad jos yra reikalingos. Tuos ekranus kuria rangovai (dažniausiai „Panasonic“ arba „Thales“), kurie tokius gaminius kuria ne vienoms oro linijoms. Tai yra, tai kas nereikalinga „Singapore Airlines“, gali būti reikalinga kitoms bendrovėms.
Ar tai reiškia, kad kitos oro linijos iš arti filmuoja savo keleivius? Tikriausiai, kad ne. Lėktuvas nėra ta vieta, kur žmonių stebėjimas iš taip arti turėtų kokios nors naudos. Juk lėktuvuose nuolat vaikštinėja skrydžių palydovai, kurie gali pastebėti netinkamą keleivių elgesį. Tačiau tos kameros gali būti naudingos kitoms funkcijoms atlikti.
Pavyzdžiui, naujos kartos pramogų sistemos tikriausiai galės būti valdomos gestais. Taip pat kalbama ir apie ateityje galima pasirodysiančias vaizdo skambučių galimybes. Pramogų centrai lėktuvuose tampa vis tobulesni ir siūlo vis daugiau įdomių galimybių. Taigi, atnaujinama techninė įranga tikriausiai yra skirta tik ateityje pasirodysiančioms funkcijoms.
Socialiniuose tinkluose privatumas aptarinėjamas vis dažniau. Žmonės namuose diegiasi virtualius asistentus, kurie turi nuolat veikiančius mikrofonus, o ir internetines kameras gaminančios kompanijos negali garantuoti, kad prie jų kas nors neprisijungs be leidimo. Tai – pagrįstos baimės dėl saugumo ir privatumo. Tačiau mažytės kameros lėktuvuose tikriausiai nėra skirtos keleivių stebėjimui – tam tiesiog nėra prasmės. Kita vertus, šie nuogąstavimai parodo, kokie kaip jautriai dabar žmonės reaguoja į galimus privatumo pažeidimus.