Jau šį pavasarį sostinės gyventojai ir svečiai galės pasinaudoti elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugos privalumais – mieste keliauti inovatyviai ir patogiai. Į Europos paspirtukų sostinės vardą pretenduojantis Vilnius taip ne tik sumažins spūstis keliuose, bet ir taps laisva paspirtukų ir kitų riedėjimo priemonių zona.
„Greitas ir atviras Vilnius sveikina visas šalies ir pasaulio įmones, norinčias vilniečiams ir miesto svečiams teikti mikromobilumo priemonių dalinimosi paslaugas. Džiaugiuosi, kad Vilniuje paslaugą plėtoti apsisprendė penkios bendrovės, kurios vilniečiams pasiūlys puikią alternatyvą keliauti mieste, tuo tarpu Vilnius ir toliau išliks laisva riedėjimo zona ir darys viską, kad tokius projektus plėtojančios įmonės turėtų geriausias sąlygas“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Pasak R. Šimašiaus, elektriniai paspirtukai ne tik tampa darnaus judumo mieste dalimi, puikiai papildo bendrą viešojo transporto ekosistemą, bet ir įpareigoja dar geriau užtikrinti reikiamą infrastruktūrą, kuriai per pastaruosius metus miestas skyrė kaip niekad daug dėmesio, rekordiniais tempais tiesdamas naujus šaligatvius ir dviračių takus.
Memorandumą jau pasirašė elektrinių paspirtukų nuomos paslaugas šiemet planuojančios teikti įmonės – „CityBee“, „Flash“, „MyScoote“, „Swop“, „Unicorn scooters“. Memorandumu miestas įsipareigojo, kad dviračių takų ir šaligatvių kokybė ir toliau gerėtų – taip sostinės gyventojai galės keliones asmeniniu automobiliu išmainyti į tokias inovatyvias transporto priemones kaip elektriniai paspirtukai.
Pasak SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Tvaraus susisiekimo skyriaus projektų vadovo Antono Nikitino, elektrinis paspirtukas – itin patogi alternatyva trumpoms kelionėms mieste.
„Dažnai kelionės mieste yra gana trumpos, siekiančios vos keletą kilometrų, o tokios transporto priemonės kaip paspirtukas leidžia kasdienes keliones į darbą, į kavinę pietų pertraukos metu, viešojo transporto stotelę ar lankytiną miesto vietą – pasiekti be streso. Taip pat Vilnius nuosekliai vykdydamas darnaus judumo planą, įsipareigoja ir toliau užtikrinti dviračių takų tinklo plėtrą, kad judėjimas be automobilio būtų dar patogesnis ir patrauklesnis miestiečiams“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Tvaraus susisiekimo skyriaus projektų vadovas.
Paspirtukų nuoma veiks „free-float“ (angl. laisvai plaukiojantis) sistemos principu, kai naudojantis mobiliosiomis programėlėmis žemėlapyje bus galima matyti laisvų paspirtukų vietas ir juos iš ten pasiimti, o palikti kitur. Kaip ir visiems eismo dalyviams, paspirtukininkams mieste taip pat galios bendros kelių eismo taisyklės. Paspirtukai turės įmontuotus jutiklius, kurie nuomos paslaugų punktams suteiks informaciją apie paspirtuko buvimo vietą, gedimus ir kt.
Pagal Kelių eismo taisykles, važiavimas elektriniu paspirtuku prilyginamas važiavimui dviračiu – juo reikėtų važiuoti dviračių infrastruktūra, o jeigu jos nėra – gatve arba šaligatviu, o pro pėsčiuosius – artimu ėjimui greičiu. Paslaugos tiekėjai numato, kad naudotis paslauga galės visi suaugusieji nuo 18 m., vairuotojo pažymėjimas – neprivalomas. Pilnai pakrautu paspirtuku galima nuvažiuoti iki 45 km ir išvystyti iki 25 km/h greitį.
Pastaruosius ketverius metus Vilnius ypač daug investavo į dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūrą. Įrengta ir atnaujinta beveik 40 km dviračių jungčių bei 67 km šaligatvių. Reikiama infrastruktūra pasiekia gyvenamuosius rajonus – ten, kur žmonėms jos labiausiai reikia.
Per artimiausius kelerius metus siekiama baigti formuoti nenutrūkstamą ir patogų pagrindinių dviračių trasų tinklą, bei užtikrinti žymiai saugesnį ir malonesnį susisiekimą dviračiu miesto urbanizuotoje dalyje. Šiemet planuojama tiesti daugiau kaip 30 km jungčių – abejose Neries krantinėse ir palei Vilnią, Pilaitės pr. ir T. Narbuto g., „Žirmūnų trikampyje“ – Žirmūnų, Minties ir Tuskulėnų gatvėse, Šiaurinėje miesto teritorijoje – Neries Senvagės teritorijoje bei palei Linkmenų g., taip pat pradėti darbus Žalgirio, Rinktinės, Širvintų, Giedraičių, Kernavės gatvėse, Kareivių bei Žirmūnų g., Naujamiestyje – Algirdo, Geležinkelio, Dariaus ir Girėno gatvėse.
Mieste taip pat siekiama atnaujinti bent po 20-30 km šaligatvių kasmet.