Sekmadienį vėlai vakare Junginėse valstijose, Kalifornijoje, bus paskelbti prestižinių Amerikos kino apdovanojimų laureatai. Bet kol dar kino filmai, aktoriai ir režisieriai neišsidalijo paauksuotų „Oskaro“ statulėlių, šio paties masiškiausio meno atstovai atkreipia dėmesį į tai, kaip smarkiai naujausios technologijos pakeitė ne tik pačius judančius paveikslėlius, bet ir juos lydintį garsą.
Daugiausia dėmesio per „Oskarų“ teikimo ceremonijas, be abejo, sulaukia garsūs aktoriai ir režisieriai, bet vis didesnė kino filmo kūrimo dalis dabar atliekama jau po to, kai aktoriai įskaitė savo tekstus ir baigė vaidybą.
Viena tokių technologijų – naujausia įmonės „Dolby Cinema Europe“ skaitmeninio garso sistema, leidžianti garso režisieriams po to sudėlioti visus garso šaltinius skaitmeninėje trimatėje erdvėje.
„Taip nufilmuota juosta per „post produkciją“ „aprengiama“ nuostabiais rūbais. Tai pats įspūdingiausias dalykas, kurį pamatysite pasirinktame filme. Tai – svarbiausi momentai, tie momentai, kuriuos žmonės įsidėmės iš to vakaro kine – visai tai ir yra vaizdo ir garso patobulinimai“, – supažindina „Dolby Cinema Europe“ direktorius Julianas Stanfordas.
Kompanijos atstovai atkreipė dėmesį, kad šįmet net 8 iš pagrindinių į „Oskarus“ pretenduojančių filmų padaryti naudojant tokią garso apdorojimo sistemą. Tai galima išgirsti net ir labai ramiuose paskutiniuose Alfonso Cuarono dramos „Roma“ kadruose, kur beveik nėra teksto ir kito garso, išskyrus jūros ošimą.
„Bohemijos rapsodijos“ kūrėjams toks skaitmeninis garso apdorojimas tikrai naudingas, nes, sistemos kūrėjų tvirtinimu, jis leidžia labai tiksliai sudėlioti erdvėje aplink būsimą žiūrovą daugiau kaip 100 atskirų garso šaltinių. Visa tai smarkiai skiriasi nuo kino žiūrėjimo per išmanųjį telefoną, nors, kita vertus, Lietuvoje yra tik viena kino salė turinti tokią modernią garso sistemą ir ji yra Kaune.
Plačiau – Sauliaus Masalsko reportaže.