Ši žiema vairuotojams nešykšti išbandymų. Permainingi orai, kai tą pačią savaitę spaudžiantį šaltį keičia gausus sniegas, paskui atoslūgis ir ties nuliu balansuojanti temperatūra, o tada vėl sniegas, daliai vairuotojų tapo tikru iššūkiu. Draudikų teigimu, pagalbos kelyje paslaugų šią žiemą vairuotojams prireikė 20 proc. dažniau nei prieš metus. Be to, su žiemos išdaigomis vis dažniau susiduria ne tik įprastų transporto priemonių, bet ir elektromobilių vairuotojai.
Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Darius Bivainis sako, kad nors elektromobiliai yra atsparesni šalčiui ir itin žemoje temperatūroje juos užvesti gerokai lengviau nei, pavyzdžiui, dyzelinu varomas transporto priemones, jų vairuotojai gali susidurti su kitomis problemomis.
„Užvedant elektromobilį gerokai žemiau nulio nukritęs termometro stulpelis problemų neturėtų sukelti, bet reikėtų žinoti, kad elektrinė baterija šaltyje tampa mažiau efektyvi. Dėl to su tiek pat įkrauta baterija žiemą nuvažiuojamas šiek tiek mažesnis atstumas nei vasarą. Taigi elektromobiliu važiuojant šaltuoju metų laiku reikia atidžiau sekti baterijos įkrovimo lygį“, – sako D. Bivainis.
Jis pabrėžia, kad, kelyje išsikrovus elektromobilio baterijai, suteikti pagalbą tokiai transporto priemonei sudėtingiau nei įprastais degalais varomiems automobiliams. „Jei keliaujant baigėsi benzinas ar dyzelinas, pagalbos kelyje apsaugą turintiems vairuotojams degalų pristatoma į vietą, todėl jie gali kelionę tęsti, o išsikrovusį elektromobilį jau tenka transportuoti iki artimiausios įkrovimo stotelės arba į namus. Tai, be abejo, užtrunka. Tiesa, pakankamos apimties apsaugą turintys vairuotojai tokiais atvejais gali pasinaudoti pakaitiniu automobiliu“, – teigia D. Bivainis.
Pasak specialisto, užvesdami savo transporto priemones šaltyje, elektromobilių vairuotojai su problemomis beveik nesusiduria, bet žiemiškos vairavimo sąlygos jiems rizikingos tiek pat, kiek ir kitų automobilių vairuotojams.