Gruodžio 28 d. milžiniška kasybos įmonė „Rio Tinto“ paskelbė, jog Vakarų Australijoje įrengta jos autonominė traukinių sistema „Auto Haul“ per pusmetį nuo liepos mėnesio pergabeno krovinius didesniu nei 1 mln. kilometrų atstumu. Įmonės atstovai šią pilnu pajėgumu veikiančią visiškai autonominę geležinkelių sistemą vadina didžiausiu pasaulio robotu, rašo „Ars Technica“.
Geležinkelių sistema 14 kasyklų sujungia su 4 uostų terminalais. Dvi šios įmonės transporto linijos, jungiančios arčiausiai uostų esančias kasyklas, ir toliau veiks valdomos žmonių, nes tai yra labai trumpi maršrutai. Šią geležinkelių sistemą „Rio Tinto“ kūrė net 10 metų, ji įmonei kainavo 1,3 mlrd. Australijos dolerių (0,8 mlrd. eurų).
Traukinius nuotoliniu būdu stebi inžinieriai, esantys nuo jų 1500 km atstumu, Perto mieste. Kalnakasybos bendrovės atstovai tvirtina, jog autonominiai traukiniai juda tik tada, kai ant bėgių priešais juos nėra jokių kliūčių, be to, stebimos vidinės sistemos, parodančios, kad kilo problemų su ratais ar vagonų sukabintuvais. Kilus kokiems nors sunkumams traukiniai sustoja automatiškai. Autonominė sistema leis „Rio Tinto“ sutaupyti po vieną traukinių sustojimą pusiaukelėje, kad mašinistai pasikeistų vietomis. Be to, dėl pamaininio darbo grafiko iki autonominės sistemos paleidimo kalnakasybos bendrovė buvo priversta mašinistus per metus vežioti bendru 1,5 mln. kilometrų atstumu.
„Vidutinis šių traukinių grįžimo atstumas yra apie 800 km, vidutinis kelionės ciklas – įskaičiavus įkrovimą ir iškrovimą – trunka apie 40 valandų“, – rašė įmonės atstovai. Be to, atsisakius mašinistų traukiniai galės darbą atlikti 6 procentais greičiau – vien dėl to, kad bus pašalintos mašinistų lemtos stabdymo ir greitėjimo variacijos. Tikimasi, kad dėl autonominės geležinkelio transporto sistemos „Rio Tinto“ per metus iškasamos geležies rūdos kiekį galės padidinti 20 mln. tonų.
Krovinių pervežimas jau ilgą laiką buvo vienas iš siekiamiausių transporto autonomizacijos tikslų, tačiau, bent jau kalbant apie krovinių pervežimą automobilių keliais, šiuo metu perspektyviausiai atrodo vilkikų karavanų kūrimas, kai paskui vieno vairuotojo valdomą vilkiką autonomiškai iš paskos važiuoja keli kiti vilkikai.