Įsivaizduokime, kad autonominiai automobiliai veikia tobulai. Tai reiškia, kad jie nesukelia avarijų, kalbasi vienas su kitu ir gali veikti be žmogaus įsikišimo. Taigi, civilinės atsakomybės draudimas turėtų atpigti, o patys automobiliai veiktų optimaliai taip, kad be reikalo negestų ir efektyviai naudotų energiją. Tačiau ne visi laukia tokių laikų – dėl to juk gali kilti mokesčiai!
Autonominiai automobiliai vis dar kelia nemažai klausimų. Pavyzdžiui, ar tokiame automobilyje bus galima miegoti? O kas jei netikėtai reikės perimti mašinos kontrolę? Ar apskritai reikia numatyti galimybę šias transporto priemones valdyti žmonėms? Kaip jos bus apsaugotos nuo virusų ar kenkėjiškų programišių veiksmų? Ar norint įsigyti ir valdyti autonominį automobilį reikės vairuotojo pažymėjimo?
Veikiausiai šie klausimai yra susiję su skirtingomis autonominių automobilių evoliucijos stadijomis. Tikėtina, kad iš pradžių jie bus tik esamų automobilių versijos ir juose miegoti bus draudžiama. Vėliau technologijos ištobulės taip, kad vairai bus nebereikalingi ir į mokyklą vaikai keliaus patys. Ir visiškai saugiai. Juk autonominiai automobiliai nepažeidinės taisyklių ir matys viską, kas dedasi aplink.
Tai, beje, kelia kitokių klausimų. 2016 metais Niujorkas iš baudų vairuotojams surinko 569 milijonus dolerių. Tai, žinoma, nėra tokia jau ženkli suma, turint omenyje, kad miesto biudžetą sudarė 80 milijardų dolerių, tačiau kituose miestuose baudos sudaro didesnę biudžeto dalį. Kartais ta dalis siekia ir 30 %, tačiau bet kokie praradimai reikštų, kad pinigų biudžete mažėja.
Dar daugiau – savavaldžiams automobiliams techniškai nereikės parkuotis brangiose stovėjimo vietose. Jie apskritai galės važiuoti namo, palikę savo šeimininką darbe. Taigi, tokiu idealiu atveju miestai turės ieškoti būdų papildyti biudžetus.
Tai yra įdomūs pasvarstymai ir diskusijos, tačiau kol kas jie nėra labai aktualūs ir tai būtina pripažinti. Juk savavaldžiai automobiliai žengia tik pirmuosius žingsnius ir kol kas nėra tokie tobuli. Ateityje jie sumažins kamščius, padės kovoje su tarša, todėl jų kūrimas ir toliau bus intensyvus, nepaisant to, kad jie turi ir trūkumų.