„Tesla“ parodė didžiulį užsispyrimą ir ryžtą, kai ėmėsi didinti „Model 3“ gamybos apimtis. Anksčiau buvo kalbama apie gamybos pragarą, tačiau dabar jis, atrodo, yra praeityje. Bet vieną pragarą keičia kitas – pirkėjai skundžiasi nesulaukiantys savo automobilių, nors jie stovi aikštelėje netoli gamyklos. Padėtis tokia rimta, kad Elonas Muskas prasitarė, kad kompanija jau ėmėsi gaminti savo autovežius.
„Tesla“ sau kėlė neįveikiamus gamybos tikslus. Iš pradžių jų pasiekti niekaip nesisekė, tačiau su laiku apimtys stabiliai augo (kaip ir pardavimai). Teko šio to atsisakyti – „Tesla Model 3“ gama neteko net poros spalvų. Tačiau visos šios pastangos atsiperka – per besibaigiantį ketvirtį bus pagaminta dvigubai daugiau šių automobilių nei per praeitą trijų mėnesių laikotarpį.
Tai, žinoma, yra gerai. Žmonės džiaugiasi pagaliau sulaukę savo automobilių ir jie, atrodo, turi mažiau kokybės problemų nei gamybos pradžioje. Tačiau džiaugiasi ne visi – kiti automobilių tiesiog negauna. „Tesla“ bandė automobilius pristatyti tiesiai žmonėms į namus – vieną pristatė pats Elonas Muskas. Tačiau tai irgi nėra praktiška – po vieną pristatinėjant automobilius laiko sutaupyti nepavyks.
Viena „Tesla Model 3“ automobilio pirkėja Megan Gale užfiksavo vienoje aikštelėje stovinčius 42 naujutėlaičius elektromobilius. Tarp jų tikriausiai stovėjo ir skirtas jai, tačiau net būdama taip arti išsvajotos mašinos ji jos pasiimti negali. „Man sakė, kad jį pristatys 8-ą, tada 15-ą, vėliau – 20-ą, tada – 22-ą dieną, o dabar pristatymas buvo atidėtas neribotam laikui“, – skundėsi Gale.
Kitas pirkėjas Chrisas Barkeras turėjo dar didesnių priekaištų. Jis lizingo būdu dviem metams turėjo pasiėmęs „Tesla Model S“. Barkeras – vienas iš ankstyvųjų „Model 3“ pirkėjų, todėl laukdamas naujo savo automobilio važinėjo kiek didesniu to paties markės modeliu. Dabar lizingas eina į pabaigą, o žinių apie jo automobilį nėra. Tačiau Muskas jam pateikė greitą atsakymą – „Tesla“ negali paspartinti pristatymų, nes pritrūko autovežių. Kompanijos vadovas netgi pareiškė, kad „Tesla“ pati imasi juos gaminti, tačiau tai tik parodo, kaip prastai planuojama „Tesla“ veikla.
„Tesla“ gamybos apimtys – tik dalelė to, ką siekia tokie gigantai kaip „Ford“ ar „General Motors“. Didžiosios korporacijos lengvai išvengia tokių nesklandumų, nes tiesiog planuoja, kiek automobilių teks gaminti, ir sudaro sutartis su automobilių vežėjais. Tai nėra taip sudėtinga – kompanijų, kurios norėtų užsidirbti iš naujų automobilių pervežimo, yra daugybė. „Tesla“ taip pat planavo savo gamybos apimtis, tačiau kažkodėl nesuplanavo, ką darys su tais automobiliais, kurie jau bus pagaminti. Tai – kiek juokinga situacija, tačiau kažin, ar ją gali išspręsti nauji autovežiai.
Ekspertai teigia, kad problemų gali būti ir kitokių. Autovežių niekada netrūksta – tereikia surasti naują kompaniją ir ši išvežios automobilius po pristatymo aikšteles labai greitai. Tikrai nėra prasmės autovežį gaminti. Todėl yra ir spėjančių, kad gamybos apimčių statistika buvo išpūsta. Taip greičiausiai nėra, tačiau vis tiek kyla klausimų – kas dar bus nesuplanuota? Ar rinkoje bus pakankamai atsarginių dalių? Ar automobiliai bus taisomi laiku?