Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK), išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ ginčą, pasisakė, kad operatorius teisingai ir pagrįstai apskaičiavo mokėtiną sumą už suvartotą elektros energiją.
VKEKK pateiktame prašyme vartotojas nurodė, kad yra visiškai atsiskaitęs už suvartotą elektros energiją, tačiau elektroninė rodmenų deklaravimo sistema jam neleidžia koreguoti rodmens „nuo“. Todėl, vartotojo manymu, jis AB „Energijos skirstymo operatorius“ du kartus sumokėjo už tą patį elektros energijos kiekį.
Tačiau VKEKK, išsiaiškinusi faktines ginčo aplinkybes, nustatė, kad konkrečiu laikotarpiu vartotojas elektros energijos rodmenis deklaravo ne einamojo mėnesio pabaigoje, o kito mėnesio pradžioje. Todėl faktiškai susiklostė situacija, kuomet į vartotojui pateiktą sąskaitą buvo įtrauktas laikotarpis, apimantis du mėnesius, ir mokėtina suma apskaičiuota įvertinus vartotojo deklaruotą suvartotą elektros energijos kiekį per du mėnesius
Tiek galiojantys teisės aktai, tiek tarp vartotojo ir operatoriaus sudaromose sutartyse yra numatyta, kad ataskaitinis laikotarpis yra vienas kalendorinis mėnesis, o elektros apskaitos prietaisų rodmenų pateikimo terminas – paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena.
Vartotojui nedeklaravus rodmenų, suvartotas elektros energijos kiekis gali būti nustatomas pagal elektros energijos vidutinį suvartojimą per paskutinius 12 kalendorinių mėnesių, pagal atitinkamai vartotojų grupei būdingą elektros energijos suvartojimą arba paties vartotojo pasirinktą vidutinį elektros suvartojimą.