Amerikiečių automobilių gamintoja „Ford“ paskelbė, kad artimiausiu metu keliolikoje savo gamyklų darbuotojams, dirbantiems surinkimo linijose suteiks galimybę dėvėti egzoskeletus, rašoma svetainėje „Engadget“.
Vaizdo reportažuose iš automobilių gamyklų surinkimo linijų dažniausiai beveik nesimato žmonių, todėl susidaro įspūdis, kad žmones jau beveik visiškai išstūmė robotai. Iš tiesų, nors robotai atlieka dalį svarbių darbų, kaip kėbulo dalių suvirinimas ar sunkių detalių transportavimas, daugybę darbų iki šiol gali atlikti tik žmonės.
Natūralu, kad dieną iš dienos šimtus kartų atliekant tą patį veiksmą, nors ir fiziškai nesunkų, didėja raumenų ar skeleto traumos rizika. Todėl „Ford“ nusprendė išdalinti egzoskeletus, kurie padės juos dėvintiems darbuotojams dirbti – šie įtaisai bus naudojami net 15 automobilių gamintojos fabrikų. Egzoskeletas – tai ant žmogaus kūno dėvimas robotinis „skeletas“, sutvirtinantis žmogaus nugarą ir rankas bei kojas. Jis turi specialius variklius, kurie judina šias „mechanines“ galūnes ir taip padeda dėvinčiajam lengviau pakelti ar pernešti tam tikrus objektus.
„Ford“ gamyklose bus naudojami kompanijos „Ekso Bionics“ sukurti „EksoVests“ egzoskeletai – jie bus išdalinti darbuotojams, visą darbo dieną atliekantiems užduotis, kurių metu jų rankos būna iškeltos virš galvos. Šie egzoskeletai neturės jokių varikliukų, padedančių darbininkams kelti sunkius daiktus – tai bus tiesiog metalinis karkasas, kuris pasyviai sutvirtins rankas, pečius ir nugarą.
Šis įrenginys padės darbininkams lengviau virš galvos iškelti ir išlaikyti nuo 2,5 iki 7,5 kilogramo sveriančius objektus. Kuo aukščiau šį egzoskeletą dėvintis žmogus iškelia savo rankas, tuo labiau pagalbinė konstrukcija palaiko jo raumenis ir skeletą. Pasak „Ford“ kompanijos žmogiškųjų sistemų ir virtualios gamybos skyriaus techninio eksperto Marty Smetso, šis egzoskeletas 16 mėnesių buvo bandomas dviejose įmonės gamyklose, esančiose Mičigano valstijoje.
Bandymų laikotarpiu „EksoVests“ testavę darbininkai juos naudodavo 86 proc. visos savo pamainos laiko. Dabar „Ford“ kompanija planuoja išdalinti 75 tokius egzoskeletus savo darbininkams 15 gamyklų visame pasaulyje ir tai tik atliekantiems specifines užduotis. Tačiau M.Smetsas prognozuoja, kad tai tik pradžia – ateityje įmonės gamybos procesą ruošiamasi vis labiau praturtinti naujausiomis technologijomis, kurios palengvins žmonių darbą. Egzoskeletai vis dažniau bandomi įvairių įmonių, kurios tikisi, kad tokie įtaisai padės jų darbuotojams patirti mažiau traumų, kas bendrovėms atneša nemažai nuostolių.
Praeitų metų rudenį statybos prekių ir įrankių parduotuvių tinklas „Lowe“ bandė egzoskeletus, kurie padės bendrovės prekių sandėliuose dirbantiems žmonėms. Šie iš anglies pluošto sukurti egzoskeletų prototipai taip pat neturi jokių variklių – jie skirti sustiprinti darbuotojų kojas, keliant sunkias prekes. Visgi Virdžinijos valstijos politechnikos instituto tyrėjai dar ilgokai rinks duomenis apie šių egzoskeletų veikimą ir juos analizuos.