Pasaulyje sparčiai populiarėjant elektromobiliams, Lietuvoje dauguma šią transporto priemonę rinktųsi, jeigu būtų įrengta daugiau krovimo stotelių. Be to, pirkti elektromobilį paskatintų galimybės sutaupyti kuro, toliau naudotis specialiai elektromobiliams skirtomis A juostomis. Apklausos dalyviai pripažino, kad jiems svarbus ir gamtos tausojimas, nemokamas įkrovimas bei papildomas šios energijos naudojimas namų ūkio poreikiams.
Energijos sprendimų centro (ESC) inicijuota apklausa atskleidė, jog daugiau įkrovimo stotelių akivaizdžiai paskatintų elektromobilio įsigijimą – taip teigė didžioji dalis respondentų (78,1 proc.). Tuo tarpu 15,8 proc. atsakė, jog padidėjęs stotelių skaičius nebūtų pagrindinis motyvas įsigyti elektrinę transporto priemonę.
Anot absoliučios daugumos apklaustųjų (84,7 proc.), Lietuvoje yra nepakankamai elektromobilių įkrovimo stotelių, nors nedidelei daliai (3,7 proc.) atrodė priešingai. Pasitaikė ir nuomonių, jog greitojo įkrovimo stotelių šiuo metu šalyje beveik pakanka, tačiau lėtesnio – ne. Tokio tipo 3 kW įkrovimas, priklausomai nuo baterijų talpos, užtrunka nuo 8 iki 12 valandų ir yra patogus paliekant krauti per naktį.
„Šiuo metu Lietuvoje sparčiai daugėja elektromobilių įkrovimo stotelių. Vis daugiau biurų, viešbučių bei kitų visuomeninių pastatų kurdami arba tobulindami infrastruktūrą diegia įkrovimo stoteles. Reikėtų ir toliau lietuvius įvairiomis priemonėmis skatinti rinktis vairuoti elektromobilius, kad kartu su visu pasauliu judėtume link ekologijos ir modernumo“, – sako ESC generalinis direktorius Donatas Černiauskas.
Analizuodamas apklausą D. Černiauskas teigė, jog automobilių vairuotojams transporto priemonės išvaizda, markė ar socialinės priežastys visai nesvarbu. Jis teigia, jog pirkti elektromobilį vairuotojus paskatintų galimybė sutaupyti kuro, parkuoti tam skirtose vietose bei naudotis specialiai elektromobiliams skirtomis A juostomis. Kiek mažesnė dalis vairuotojų elektromobilį pirktų tausodami gamtą, o septintadalio asmenų sprendimą nulemtų automobilio techninė charakteristika.
Apklausos dalyviai neturėjo vieningos nuomonės dėl aplinkos tausojimo faktoriaus. Beveik pusei renkantis transporto priemonę, išmetamų dujų į orą kiekis bei ekologiškumas absoliučiai jokios įtakos nedaro. Tačiau kone trečdaliui (32,6 proc.) ši priežastis rūpėjo.
Didžioji dauguma automobilių pirkėjų įsitikinę, valstybės rėmimas perkant elektrinę transporto priemonę būtų rimta paskata rinktis elektromobilį (79,1 proc.). Kas septintas apklausos dalyvis teigė, jog atsiradus valstybės paramai rimtai svarstytų elektromobilio įsigijimą.
Tuo tarpu likusi dalis apklaustųjų įvardijo, jog elektromobilio įsigijimą paskatintų mažesni automobilio remonto kaštai, mažesnė kaina, galimybė nuvažiuoti didesnius atstumus su viena įkrova, nuolaidos ar finansavimas įsigyjant automobilį, komfortiško vairavimo patirtis.
Kaip sako D. Černiauskas, nuomonės aiškiai išsiskyrė dėl automobilių taršos mokesčio, mat beveik pusę (40 proc.) dalyvių įvesti mokesčiai paskatintų rinktis elektra varomas transporto priemones. Nepaisant to, 27,4 proc. apklaustųjų teigė, jog vis tiek nesirinktų elektromobilio, likusiems (21,4 proc.) įvesti mokesčiai neturėtų įtakos.
Apklausoje dalyvavo 215 respondentų, ji buvo vykdoma 27 dienas – nuo 2018 m. kovo 25 d. iki 2018 m. balandžio 22 d. internetu.