Per artimiausius metus būtina priimti ES taisykles, kurios įpareigotų veiksmingiau kovoti su automobilių ridos klastojimu. Tai ketvirtadienį pažymėjo Europos Parlamentas (EP).
ES valstybės turi būti įpareigotos sukurti jose registruotų automobilių odometrų duomenų bazes ir jas susieti, įsitikinę europarlamentarai. Naudotų automobilių pirkėjai galėtų jose patikrinti transporto priemonės ridą nepriklausomai nuo valstybės, kurioje ji įsigyjama. Ridos duomenys turėtų būti registruojami kiekvienos automobilio techninės apžiūros ar remonto metu. Panaši sistema jau veikia Belgijoje ir Nyderlanduose, kur ridos klastojimo atvejų beveik nebeliko.
Kadangi ridos klastojimas turi įtakos eismo saugai, europarlamentarai siūlo visoms ES valstybėms numatyti baudžiamąją atsakomybę už tokius veiksmus. Šiuo metu 26 ES valstybėse draudžiama klastoti odometro duomenis, tačiau tik šešiose už tai taikoma baudžiamoji atsakomybė.
„5–12 proc. šalių viduje ir net 30–50 proc. į kitą ES šalį parduodamų naudotų automobilių odometrų duomenys yra suklastoti, – pažymėjo EP pranešėjas Ismail Ertug (Socialistai ir demokratai, Vokietija). – Tai negali tęstis, todėl būtina kurti valstybių automobilių ridos duomenų bazes, jas susieti ir įpareigoti gamintojus stiprinti kovą su šiuo reiškiniu. Naujosios taisyklės gali padėti sutaupyti 6–9 mlrd. eurų, gražinti vartotojų pasitikėjimą naudotais automobiliais ir pademonstruoti ES pridėtinę vertę.“
Rezoliucijai pritarė 577 EP nariai, nepritarė 32, o susilaikė 19. Europos Komisija turės parengti atitinkamą teisės akto projektą arba motyvuotai paaiškinti, jei nuspręstų netenkinti europarlamentarų prašymo.