Elektromobiliai turi savų ypatybių ir jais taip pat reikia kruopščiai rūpintis. Dažnai sakoma, kad su elektromobiliu gyventi lengviau nei su įprastą vidaus degimo variklį turinčia mašiną. Tačiau ir tai dar galima pagerinti. BMW ką tik pristatė tokią įrangą, kurios „Tesla“ artimiausioje savo ateityje net nemato.
BMW pristatė pirmąjį garsios markės belaidį įkroviklį automobilių pramonėje. Tokios įrangos nesiūlo nei „Audi“, nei „Mercedes-Benz“, nei „Tesla“. Kiti gamintojai trypčioja vietoje, manydami, kad belaidžio įkrovimo stotelėms įrengti reikia nemažai pastangų. Tačiau BMW sukūrė labai paprastą įrenginį, kuris iš esmės tėra didesnė belaidžių įkrovimo stotelių telefonams versija.
Pirmiausia belaidžio įkrovimo stotelės siūlomos „530e iPerformance“ hibridiniam sedanui, kuris jau iš gamyklos gali išriedėti su belaidžio įkrovimo įranga. Vėliau tokios galimybės bus suteiktos visiems BMW hibridiniams ir elektriniams automobiliams. Žinoma, tai – patogumo įranga. Stotelę vairuotojai galės palikti tiesiog garažuose ar kieme. Kaskart sugrįžę jie galės pastatyti automobilį į tą pačią vietą (pats automobilis pasakys, kokia padėtis yra teisingiausia), o ryte išvažiuos neatjunginėdami ir nevyniodami jokių laidų.
„Tesla“ automobiliai tokios galimybės neturi, gamintojas kol kas dar net nekalba apie tokios įrangos gamybą. Visgi, „Tesla“ automobilių vairuotojai dažnai įsigyja trečiųjų šalių belaidžio įkrovimo įrangą. Eskpertai ragina įsitikinti saugumu, tačiau vairuotojai džiaugiasi tokia galimybe patogiai be jokių laidų įkrauti automobilį. Galima net pamiršti, kad jis apskritai būna įkraunamas – juk jį tereikia pastatyti įprastoje vietoje. Vietoj belaidžio įkrovimo stotelių „Tesla“ nori sukurti automatinį prijungimo įrenginį, kuris pats surastų automobilio įkrovimo lizdą ir prisijungtų be jokio žmogaus įsikišimo.
Tačiau kodėl „Tesla“ nesiima tokio projekto? Na, „Tesla“ ir taip yra užsiėmusi, o ta robotinė ranka automatiškai prisijungianti prie įkrovimo lizdo iš tiesų turi privalumų. Įprastas laidinis įkroviklis veikia 90 % efektyvumu, BMW belaidžio įkrovimo stotelę – 85 % aktyvumu. Skirtumas yra nemažas, o ir įkrovimo kaina šokteli į viršų. Tačiau taip pat neaišku, ar egzistuoja paklausa tokiai įrangai.
Belaidžio įkrovimo stotelė kainuoja maždaug 2300 eurų. Dar 890 eurų kainuos varnelė papildomos įrangos blanke, kuria išreikšite pageidavimą, kad jūsų „530e iPerformance“ turėtų belaidžio įkrovimo funkciją. Ar tas papildomas patogumas yra vertas tokių pinigų? Juk prijungti laidą užtrunka vos akimirką. Tačiau neapsigaukite – BMW stoteles tikrai kas nors pirks. Laukiama šios įrangos pasirodymo Kinijoje, kur beveik neabejojama, kad ji bus labai populiari.