„Consumer Reports“ paskelbė, kad „Tesla Model 3“ stabdymo kelias yra ilgesnis už „Ford F-150“ pikapo. Jis toks ilgas, kad automobilis gali būti pagrįstai laikomas pavojingu ir žurnalas negalėjo jo rekomenduoti. „Tesla“ iš pradžių neigė bandymų rezultatus, tačiau dabar juos pripažįsta, o Elonas Muskas pažadėjo padėtį ištaisyti per kelias ateinančias dienas. Gresia automobilių atšaukimas?
„Tesla“ anksčiau skelbė, kad 97 km/h greičiu važiuojantis „Model 3“ sustoja maždaug 40 metrų ilgio atkarpoje. Tai – nėra labai puikus rezultatas, tačiau jis nėra ir blogas. Tačiau „Consumer Reports“ bandymai parodė kitokią tiesą – „Model 3“ vidutiniškai prireikė 46,3 metrų, kad pilnai sustotų. Tai – labai prastas rezultatas tokio dydžio ir svorio automobiliui. Tiesą sakant, toks prastas, kad automobilis gali būti laikomas pavojingu, o žurnalas nesiryžo rekomenduoti jo pirkti.
„Tesla“ iš pradžių neigė šių bandymų rezultatus ir kaltino ką tik galėjo – orą, vairuotojus, bandymų kelio paviršių. Tačiau vėliau teko pripažinti, kad „Model 3“ stabdymo sistema nėra tobula. Ką tai reiškia?
Įprastai tai reikštų, kad automobiliai bus atšaukiami ir jų savininkai turės pristatyti juos į atstovybes, kur jie bus taisomi. Tai reikštų garsias antraštes žiniasklaidoje ir dar didesnį „Tesla“ akcijų vertės smukimą. Tai turbūt taip pat reikštų papildomus prakaito lašus ant Musko kaktos. Tačiau nieko nepanašaus – trūkumas bus ištaisytas programinės įrangos atnaujinimu. Kitaip tariant, vieną rytą į savo automobilį atsisėdę „Model 3“ vairuotojai pastebės, kad jis turi geresnius stabdžius. 21 amžius.
Muskas teigia, kad kompanija nenusiramins, kol „Model 3“ stabdymo kelias nebus trumpesnis nei kitų panašių automobilių. Jau po kelių dienų trūkumas bus pataisytas ir, reikia numanyti, žurnalistai užguls atstovybių telefonus, bandydami užsakyti bandomąjį važiavimą. „Model 3“ vardas vėl figūruos antraštėse ir testuose ir šįkart teigiamame kontekste.
Beje, „Consumer Reports“ nebuvo vienintelis leidinys atlikęs tokius bandymus. „Car and Driver“ kiek anksčiau skelbė, kad „Model 3“ stabdymo kelias yra trumpiausias klasėje. Tačiau kartu buvo aiškinama, kad bandymas atliktas 6 kartus ir skirtumai tarp rezultatų buvo didžiuliai. Ilgiausias užfiksuotas stabdymo kelias siekė beveik 60 metrų. Taigi, panašu, kad problema yra su stabdžių veikimo pastovumu, o ne fizinėmis jų savybėmis. Tai net nesusiję su jų temperatūra – bandymai atlikti ir stabdžiams visiškai atvėsus ir jiems esant visai šiltiems.