LED technologijos yra visomis prasmėmis pranašesnės už senąsias kaitrines lemputes. LED šviečia ryškiau, naudoja mažiau energijos, o patys šviestuvai yra mažesni. LED puikiai tinka šviesoforams. Pasitelkus paprastas kompiuterines programas galima sukurti dinamiškus šviesoforus su laikmačiais, judančiais paveiksliukais ar net informaciniais pranešimais. Tačiau LED šviesoforai turi vieną didelį trūkumą, kuris kartais atbaido kai kuriuos miestus.
LED šviesoforai yra brangesni nei įprasti su kaitrinėmis lemputėmis. Visgi, jie sunaudoja mažiau elektros energijos, o minėtų lempučių nereikia keisti. Taip pat tikimasi, kad tokie šviesoforai tarnaus žymiai ilgiau – gamintojai jiems drąsiai suteikia labai ilgas garantijas. Taigi, didesnė investicija turėtų atsipirkti per mažesnius eksploatacijos kaštus, nes šių šviesoforų beveik nereikia prižiūrėti.
LED šviesoforai Švedijoje
© Petey21 | commons.wikimedia.org
Skaičiuojama, kad įprasta šviesoforo lemputė tarnauja apie porą metų. Po to ją reikia keisti – prie šviesoforo pasiunčiami techniniai darbuotojai, kurie perdegusias lemputes pakeičia. Su laiku šviesoforai praranda ir spalvą – žalia tampa geltona, o raudona – oranžine. Galbūt tai tik estetikos klausimas, tačiau juk tikrųjų signalų spalvos yra apibrėžtos įstatymais ir kelių eismo taisyklėmis. LED technologijos sankryžose gali atsirasti dviem būdais – sumontuojant LED lemputes arba pakeičiant visą šviesoforo korpusą. Kad ir koks būdas pasirenkamas, su vienu LED technologijos trūkumu tenka susitaikyti.
LED šviestuvai yra tokie efektyvūs todėl, kad jie didesnę sunaudojamos energijos dalį paverčia šviesa. Kaitrinės lemputės didžiąją savo sunaudojamos energijos dalį verčia šiluma – jos stipriai įkaista, be reikalo išpūsdamos elektros energijos sąskaitas. Tačiau šviesoforai stovi lauke, kur juos kartais padengia sniegas. Tradiciniai šviesoforai su kaitrinėmis lemputėmis patys išsprendžia šią problemą – jie taip įkaista, kad sniegas labai greitai nutirpsta. LED šviesoforai niekada stipriai neįšyla, todėl sniegas niekada ir nenutirpsta, kol jo nesunaikina saulė ar techniniai darbuotojai.
Aišku, šią problemą bandoma spręsti. Šviesoforai kuriami taip, kad sniegui tiesiog nebūtų kur susikaupti, o pats paviršius būtų lygus ir sniegas nuo jos tiesiog kristų žemyn. Tačiau susiklosčius ypatingoms aplinkybėms šviesoforai gali būti padengti sniegu. Specialistai užtrunka juos nuvalyti, todėl bent kelias valandas vairuotojams sunku suvokti, koks signalas dega. Išeitis – šildomi šviesoforai, kurie būtų įjungiami tik dienos pradžioje ir tik žiemą – taip vis tiek sunaudojama mažiau energijos nei naudojant kaitrines lemputes.