Koks yra šalies ar regiono nusiteikimas elektromobilių atžvilgiu geriausiai parodo, kaip vyksta elektrinių transporto priemonių įkrovimo stotelių plėtra. Šioje srityje Europa nusiteikusi labai rimtai ir į senąjį žemyną ateina trečiasis itin greitas elektrinių transporto priemonių įkrovimo tinklas.
Pirmasis tinklas yra „IONITY“, kuris priklauso „BMW“, „Mercedes“, „Ford“ ir „Volkswagen“. Apie šį planą užsiminėme kiek ankščiau. Planuojama, kad šio tinklo 350 kW įkrovimo stotelės bus didžiojoje dalyje Europos, įskaitant Belgiją, Prancūziją, Nyderlandus, Austriją, Čekiją, Vengriją, Lenkiją, Slovakiją, Slovėniją ir JK.
Pirmosios 20 stotelių, 120 km atstumais viena nuo kitos, bendradarbiaujant su „Tank & Rast“, „Circle K“ ir „OMW“ jau atidarytos prie pagrindinių kelių Vokietijoje, Norvegijoje ir Austrijoje. Šiais, 2018 metais, tinklas turėtų išsiplėsti iki 100 elektrinių transporto priemonių įkrovimo stotelių, o 2020 metų pabaigoje pasiekti 400 stotelių skaičių.
Antrasis tinklas „Ultra-E“ priklauso kompanijoms „Allego“, „BMW“, „Magna“, „Renault“, „Hubject“ ir kt. Šis projektas pareikalaus 13 milijonų eurų investicijų, iš kurių 50 % sudarys Europos Sąjungos „Connecting Europe Facility“ fondo lėšos. Kita dalis lėšų bus asmeninės kompanijų investicijos. Šiuo metu planuojama pastatyti 25 greitojo įkrovimo stoteles, o visas tinklas turėtų būti pilnai užbaigtas 2018 metais.
Abu šie tinklai pasiūlys 350 kW įkrovimo stoteles, todėl elektrinės transporto priemonės galės būti įkrautos žymiai greičiau, lyginant su šiuo metu veikiančiomis įkrovimo stotelėmis. 20 minučių įkrovimo turėtų pilnai užtekti nuvažiuoti 300 kilometrų.
Dabar „Allego“ paskelbė apie dar didesnio elektrinių transporto priemonių įkrovimo tinklo kūrimą. Jį pavadino „MEGA-E“, kurį sudarys 322 itin greito įkrovimo stotelės (iki 350 kW) ir 27 išmanūs įkrovimo centrai 20-tyje Europos šalių.
Siekdama sukurti šį tinklą „Allego“ kompanija bendradarbiaus su Suomijos elektros kompanija „Fortum“. Projektą bendrai finansuos Europos Sąjunga, o esami projekto vystytojai „kviečia prisijungti ir kitas kompanijas“ prie šio projekto vystymo.
Tikimasi, kad finansiniai klausimai bus išspręsti per šių metų pirmąjį pusmetį ir iškart pradėtas tinklo diegimas.
Projekto startas numatomas Belgijoje, Danijoje, Estijoje, Suomijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Liuksemburge, Nyderlanduose, Norvegijoje, Lenkijoje, Švedijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
Tai jau yra trečiasis itin greitas (350 kW) elektrinių transporto priemonių įkrovimo tinklas, kuris ateina į Europą. Įskaitant besitęsiančią keletos kitų mažesnių ir ne tokių galingų tinklų plėtrą, Europa juda tinkama linkme. Dauguma šių tinklų bus baigti iki 2020 metų, būtent tada, kai dėl vis griežtėjančių išmetamų teršalų standartų Europoje turėtų prasidėti tikras elektromobilių bumas.