„Mazda“ ir toliau iriasi prieš srovę. Kompanija yra įsitikinusi, kad elektromobiliai nėra tokie ekologiški, kaip žmonės yra verčiami manyti. Dar daugiau – jie yra brangūs, reikalauja naujos infrastruktūros ir vairuotojų įpročių pokyčių. Dėl to „Mazda“ pristatė „Skyactiv-X“ technologiją, kuri leidžia varikliuose degimą pasiekti slėgiu, o ne žiežirba. Tačiau ir to negana – jau ruošiamas ir „Skyactiv-3“ variklis.
Elektromobiliai stipriai teršia aplinką viso savo gyvenimo metu. Jų baterijoms reikalingas litis yra išgaunamas aplinkai labai žalingais būdais, o vėliau patys elektromobiliai yra gabenami labai teršiančiais laivais. Jei šalyje, kurioje elektromobilis naudojamas dažniausiai, nėra išplėtota atsinaujinančios energetikos infrastruktūra, išmetamųjų dujų neturintis automobilis vis tiek teršia. Galiausiai, senų elektromobilių perdirbimas kelia daug klausimų – kol kas ekologiškų būdų tvarkytis su sudaužytais ar tiesiog pasenusiais elektromobiliais nėra.
Nemažai ekspertų teigia, kad kai kuriais atvejais pirkti netoli pagamintą benzininį automobilį gali būti kur kas geriau. Taip, jie išmeta CO2 ir kitas žalingas dujas, bet jie gali būti taupūs, o gamybos procesas – švaresnis. Aišku, automobilių pramonė turi sekti madas, o jos yra elektromobilių pusėje. Visgi, „Mazda“ jau kurį laiką kritikuoja elektromobilių pirkimą dėl ekologinių paskatų – juk jų plitimas tik didins energijos sąnaudas, kainą ir, visai gali būti, spaudimą aplinkai.
Taigi, „Mazda“ pristatė „Skyactiv-X“ technologiją. Ja pasižymintys varikliai degimą pasiekia slėgiu – panašiai kaip dyzeliniai. Uždegimo žvakės naudojamos tik kontroliuoti degimo ciklo laiką tam tikrais variklio darbo momentais. Šis variklis, dar visai neseniai laikytas neįmanomu, jau yra bandomas ir žurnalistų, kurie neslepia nuostabos – „Skyactiv-X“ veikia puikiai, o degalų sąnaudos yra tiesiog neįtikėtinai mažos. Prie to pridėkite žemesnę automobilių kainą ir turite gerą sėkmės receptą. Tačiau dabar „Mazda“ prabilo ir apie „Skyactiv-3“ – naują technologiją, kuri benzininius variklius pakels į iki šiol nepasiektą lygį.
Mitsuo Hitomi, „Mazda“ variklių vystymo vadovas, konferencijoje Tokijuje pareiškė, kad „Skyactiv-3“ pasieks 56 % efektyvumą. Jei tai tikrai pavyks, šis variklis bus pirmasis benzininis variklis, kuris didžiąją dalį iš benzino gaunamos cheminės energijos pavers mechanine, o ne iššvaistys ją šilumos pavidalu. Jei nelabai suvokiate, ką reiškia šis pasiekimas, atsiminkite, kad „Mercedes-Benz“ „Formulės 1“ variklis pasiekia 50 % efektyvumą, o naujas „Project One“ superautomobilis, varomas modifikuota „Formulės 1“ bolido jėgaine, pasieks 41 % – tai būtų rekordas automobilių istorijoje. Bet šį rekordą „Mazda“ visiškai sutriuškintų, jei pasiektų tuos magiškus 56 %.
„Mazda“ nesidrovėdama pasakė, kad benzininiai automobiliai su „Skyactiv-3“ varikliais bus ekologiškesni nei elektromobiliai. Ir ne gamybos, logistikos ar perdirbimo, o būtent naudojimo metu. Manote, kad tai – kvailystė? „Mazda“ net nemano, kad tai – didelis pasiekimas, nes vidutinė pasaulio elektromobilių tarša nėra tokia jau maža, nes daugelis valstybių elektros energiją vis dar gamina naudodamos iškastinį kurą.
Daugiau informacijos „Mazda“ nepateikė. Kol kas neaišku, nei kada šie varikliai pasirodys, nei kaip būtų pasiektas tas neįtikėtinas efektyvumas. Tikriausiai reikės palaukti, tačiau jei kompanijai tikrai pavyks, tai garantuos benzininių automobilių išlikimą dar pakankamai ilgam laikui.