Rotorinis variklis yra puikus pavyzdys, kokia keista yra automobilių kultūra. Netobulas galios agregatas yra dievinamas automobilių gerbėjų, tiesiog dėl to, kad yra išskirtinis, unikalus, kitoks nei daugelis. Ir, aišku, labai smagus valdyti. Automobilių gamintojai prarado drąsą ir, atrodo, net visada į viską atviriau žiūrinti „Mazda“ į rotorinį variklį rimtai nebežiūri. Tačiau vilties žiburių yra – ar dar išvysime šios markės rotorinį automobilį keliuose?
„Mazda“ siunčia keistus signalus. Viena vertus, kompanija ne kartą skelbė, kad prie rotorinio RX-7 palikuonio nebedirba ir projektas neturi ateities, tačiau tuo pačiu markė pristatinėja sportinius rotoriniais varikliais varomus automobilius. Dar daugiau, „Mazda“ iki šiol ieško būdų patobulinti rotorinį variklį, kad jis būtų praktiškesnis ir bent jau emisijomis taip toli neatsiliktų nuo cilindrinių savo draugų. Dabar kompanijos vadovai nustebino ir vėl, pareikšdami, kad dar vieną koncepcinį automobilį, parodantį kaip atrodytų šiuolaikinis RX-7, „Mazda“ pristatys Tokijo automobilių parodoje spalį.
Matsuhiro Tanaka, „Mazda“ viceprezidentas vystymui ir tyrimams, sako, kad kompanijos inžinieriai stengiasi visomis jėgomis, bandydami paversti rotorinį variklį realia galimybe. „Mazda“ yra žinoma kaip kompanija, kuri geriausiai jaučiasi irdamasi prieš srovę. Rotorinis variklis ir anksčiau neveikė taip, kaip buvo reikalinga rinkai, tačiau „Mazda“ pasistengė jį vis tiek įvesti į savo gamą. Vėliau, kai visi rinkosi mažesnius turbodyzelinius variklius, „Mazda“ stengėsi likti prie didesnių, bet vis tiek taupių galios agregatų. O visai neseniai kompanija atskleidė, kad ateityje jos automobiliai naudosis ir „SkyActiv-X“ varikliais, kurie uždegimą pasiekia tik slėgiu ir todėl yra kur kas efektyvesni už įprastus vidaus degimo variklius.
Taigi, ekspertai mano, kad akivaizdžios „Mazda“ pastangos sugrąžinti gyvybę rotoriniam varikliui nėra tik šiaip sau inžinerinis galvosūkis, sukurtas kompanijos darbuotojų pasilinksminimui. Investicijos ir kai kurie patentai rodo, kad „Mazda“ į šį reikalą žiūri rimtai. Tačiau mažai tikėtina, kad išvysime automobilį tik su rotoriniu varikliu – greičiausiai jis bus montuojamas drauge su elektros agregatais. Kodėl?
Visų pirma, todėl, kad rotorinis variklis turi stiprių trūkumų ir geriausiai veikia tuomet, kai sukasi aukštomis apsukomis. Jei variklis nesuktų ratų tiesiogiai, o veiktų tik kaip generatorius, aukštos apsukos didelių problemų nekeltų. Antra, elektriniai automobiliai dabar yra ant bangos, kuri vargu ar kada greitu metu nuslūgs. Trečia, „Mazda“ markė tokią sistemą gali priimti kaip iššūkį. Kaip visa tai veiktų?
Pažiūrėkite į „BMW i3“ elektromobilį su 600cc dviejų cilindrų varikliu, kuris veikia kaip elektros generatorius. Panašiai veiktų ir nauja „Mazda“ sistema, tam rotorinis variklis puikiai tinka, nes jis yra lengvas, galingas, mažas ir palieka daug vietos baterijoms ir elektros varikliams. Tuo tarpu trūkumai, tokie kaip žemas sukimo momentas, didelės degalų sąnaudos ir deginami tepalai, nėra tokie svarbūs, kuomet pagrindinę energiją automobiliui teikia elektros variklis ir baterijos.
Jei „RX-Vision“ taps „Mazda“ įkvėpimu, galime tikėtis pamatyti labai gražų koncepcinį automobilį. Tereikia palaukti spalio.