Elektromobiliai šiuo metu nemėgsta važinėti bekele. Daugeliui jų vairuotojų tai visai nerūpi. Netrukdo ir didelė kaina – elektromobiliai vis labiau populiarėja ir tobulėja. Tuo tarpu Afrika lieka nuošalyje. Koks elektromobilis tiktų šiam žemynui? Miuncheno technikos universitetas pristatė ir išbandė savo idėją, kokio elektromobilio reikėtų Afrikai.
Akivaizdu, kad besivystančioms šalims reikia pigaus transporto. Jei esame įsitikinę elektromobilių ateitimi, tai kodėl Afrikoje tarnybos negalėtų važinėti elektra varomomis transporto priemonėmis? Akivaizdi infrastruktūros problema traukiasi ir, nors plataus panaudojimo galimybėmis artimiausioje ateityje dar galima abejoti, inžinieriai jau kuria ir siūlo ateities Afrikos elektromobilio idėjas.
Miuncheno technikos universiteto inžinieriai sukūrė „aCar“ prototipą, kuris gali vežti žmones ir krovinius, ir galbūt ateityje bus įdomus ir Europos automobilių rinkai. Aišku, visų pirma jis turi tikti tarnyboms, ūkininkams ar tiesiog nuošaliose vietose gyvenantiems ir dirbantiems žmonėms, kurie šiuo metu yra tragiškai atskirti nuo visuomenės.
Įdomu tai, kad pirminis tikslas nebuvo sukurti elektromobilį. Inžinieriai svarstė visas variklių konfigūracijas. Kriterijai buvo kaina ir eksploatavimo paprastumas. Elektros varikliai turi mažiau judančių dalių, todėl yra patikimesni, todėl ir buvo pasirinkti. Afrikos automobilis taip pat privalo būti varomas visais ratais, modulinis ir su lanksčiomis panaudojimo galimybėmis. Taigi, taip ir buvo sukurtas „aCar“ – modulinis elektrinis visureigis Afrikai.
„aCar“ turi 20 kWh baterijas, leidžiančias automobiliui vienu įkrovimu nuriedėti 80 km. Tačiau saulėtą dieną „aCar“ nuvažiuos kur kas toliau dėl ant stogo sumontuotų saulės baterijų. Kadangi „aCar“ važinės tie žmonės, kurie įprastai dažnai nekeliauja, tikimasi, kad nemažą įkrovos dalį pavyks pasiekti vien automobiliui stovint lauke keletą dienų. Visgi, iš įprastos namų elektros sistemos automobilis gali būti pilnai įkrautas per 7 valandas.
Galimos kelios „aCar“ konfigūracijos. Krovininis automobilis gali vežti iki vienos tonos svorio krovinį bei porą žmonių. Brėžiniuose matyti, kad inžinieriai galvoja ir apie automobilio panaudojimą greitosios pagalbos vaidmenyje. Įdomu, ar tam netrukdytų ribotas jo greitis – „aCar“ gali pasiekti ne didesnį kaip 60 km/h greitį.
Šių metų liepą „aCar“ buvo išbandytas Ganoje, siekiant išsiaiškinti silpnąsias konstrukcijos vietas.