8 mėnesiai – tiek laiko Kauno rajone, Garliavoje, įsikūrusios bendrovės „Patikima linija“ specialistams teprireikė nuo idėjos iki realaus išpildymo kuriant unikalų įrenginį – mobilų krovinių į laivus pakrovėją. Šis kūrinys, dėl jo modernumo, išskirtinumo bei ypatingų techninių sprendimų, išsyk sudomino garsiausius Europos uostus ir krovinių kompanijas, – teigiama pranešime spaudai. RIMO prekinį ženklą sukūrusios UAB „Patikima linija“ direktoriaus Rimanto Blažulionio teigimu, iš Estijos įmonės prašymo sukurti mobilų krovinių į laivus pakrovėją sulaukta pernai vasarą. RIMO SL 1400/M, anot jo, yra skirtas pagreitinti laivų pakrovimą bet kokiais biriais produktais tiesiogiai iš sunkvežimių. Įrenginys taip pat leidžia darbus atlikti lanksčiai ir efektyviai, nes gali būti perkeltas į kitą vietą laivo pakrovimo proceso metu.
Eriko Ovčarenko / „15min“ nuotr.
Pakrovimo teritorija neturi būti įrengta specialiai, atliekant darbus nereikalingos nei rampos, nei kita stacionari įranga. Įrenginys nereikalauja ir tempiančios mašinos, nes juda varomas elektra, o tai sudaro galimybė jį, kuomet reikalinga, nesudėtingai patraukti nuo krantinės. Lietuvių sukurtas RIMO SL 1400/M skirtas pakrauti „Panamax” ar mažesnės klasės laivams. Priklausomai nuo medžiagos tankio, jis pasiekia iki 2000 tonų per valandą krovos našumą. Įrenginys, kurio ilgis apie 50 metrų, sveria daugiau nei 100 tonų.
Panašūs laivų pakrovėjai yra gaminami tik vienintelėje kompanijoje pasaulyje. Tačiau Didžiosios Britanijos specialistų sukurti aparatai veikia mažiau patogiu hidrauliniu principu, yra ne tokie efektyvūs bei mobilūs. „Terminas nuo užsakymo iki jo įvykdymo buvo tikrai trumpas. Įrenginys kurtas atsižvelgiant į konkrečius reikalavimus bei stengiantis atverti naują istorijos puslapį laivų pakrovimo iš sunkvežimių procese“, – kalbėjo R. Blažulionis. Iki šiol laivų pakrovimas uostuose vykdavo tik keliais būdais – kranais arba naudojat standartinius laivų pakrovėjus. RIMO SL 1400/M yra bent 15 proc. už bet kurį iš jų efektyvesnis. Jo naudojimas krantinėje nereikalauja ir specialių investicijų – produktai iš sunkvežimių operatyviausiu bei lengviausiu būdu patenka tiesiai į laivą.
Pasak R. Blažulionio, įrenginio kaina siekia apie milijoną eurų. Norint transportuoti šį pakrovėją, prireiks net 12 vilkikų. Išardymas trunka iki 8 dienų. UAB „Patikima linija“, įsikūrusi 2003-ais metais, yra žinoma kaip vienintelė Lietuvoje bei ketvirta pagal apyvartą Europoje autovežių ir juostinių konvejerių gamintoja. Kasdien iš jos teritorijos Kauno rajone pas klientus išrieda po naują autovežį. Pernai metais „Patikima linija“ apyvarta siekė 27 mln. eurų. Per pastaruosius trejus metus įmonės kolektyvas padidėjo net 100 darbuotojų.