Ateities technologijų prototipas — viršgarsinis keleivinis kompanijos „Boom“ lėktuvas — į orą turėtų pakilti po metų. Būtinos lėšos jau surinktos.
JAV kompanija „Boom“ jau po metų planuoja į orą pakelti viršgarsinio keleivinio lėktuvo ХВ-1 demonstracinį modelį, sukurtą, naudojant naujausius orlaivių kūrimo pasiekimus. Apie tai, pateikdamas nuorodą į kompanijos generalinį direktorių ir prezidentą Blake'ą Schollą praneša žurnalas „Air&Cosmos“.
Demonstracinis modelis bus pagamintas 1:2 masteliu. Dabar atliekami modelio bandymai aerodinaminiame vamzdyje. Kompanijos „Boom“ turimų 41 mln. dolerių turėtų pakakti pirmojo projekto etapo realizavimui. Žinoma, visaverčio viršgarsinio keleivinio lėktuvo bandymams ir serijinei gamybai reikės daugiau lėšų.
Nedidelė Kolorado valstijoje įsikūrusi kompanija „Boom“ domina visą aviacijos pasaulį. Ir tai nieko nuostabaus, juk kalbama nei daugiau nei mažiau, o apie „įpėdinį“ garsiojo „Concorde“, kurio eksploatacija buvo nutraukta 2003 metais. Manoma, kad naujojo keleivinio lėktuvo kreiserinis greitis bus 2,2 Machai, tad kelionė iš Niujorko į Londoną truks ne ilgiau, nei 3,5 valandos. O bilietas tikriausiai kainuos tiek pat, kiek dabar kainuoja skrydis verslo klase. Lėktuvo salone tilps 40 keleivių.
„Concorde“ eksploatacija buvo nutraukta dėl įvairių faktorių, tarp kurių ir jų neekonomiškumas bei keliamas triukšmas. Anksčiau, dar aštuntojo dešimtmečio gale, komercinių viršgarsinių skrydžių atsisakė ir SSRS, pirmoji pradėjusi tokių orlaivių (Tu-144) eksploataciją.
Viršgarsinės keleivinės aviacijos atgaivinimui skirtas ir QueSST projektas. NASA planuoja, sudaryti su „Lockheed Martin“ tokio lėktuvo prototipo sukūrimo sutartį.