Naftos pramonės praturtintas Dubajaus miestas šią vasarą galės džiaugtis dar vienu nauju žaislu: autonominiu aštuonių suporuotų sraigtų bepiločiu orlaiviu, gebančiu pervežti keleivius. Kaip rašo naujienų agentūra „Associated Press“, kurią cituoja „The Verge“, Dubajaus Kelių ir transporto agentūra paskelbė, kad bus pradėti vienviečio orlaivio, gaminamo Kinijos įmonės „Ehang“, skraidyklė, pavadinta neambicingu vardu – 184.
Ši skraidyklė dvejus pastaruosius metus daug dėmesio susilaukė „Consumer Electronics Show“ parodoje Las Vegase, bet pastarųjų metų Pasauliniame viršūnių suvažiavime „World Government Summit“ renginio svečiai į kinišką gaminį žiūrėjo kaip į eilinę keistenybę – bet tik tol, kol Dubajaus Kelių ir transporto agentūros vadovas Mattaras Al Tayeras nepaskelbė: „Tai – ne šiaip modelis. Mes iš tiesų atlikome su juo skrydžio bandymus Dubajaus padangėje“. Jis patvirtino, kad orlaivis skraidyti pradės dar iki vasaros, tačiau daugiau informacijos neatskleidė.
Tiesa, skeptiškumo šiuo atveju atsikratyti sunku – nors „Ehang“ internete skelbia vaizdo įrašus, kuriuose jų skraidyklė matoma ore, tačiau sunku patikėti, kad ji veikia būtent taip, kaip skelbia jos kūrėjai. Taip, ji tikrai sugeba skristi, tačiau nebuvo nė vieno nufilmuoto skrydžio su žmogumi viduje. Ir netgi jei būtų patvirtinta, kad „Ehang 184“ iš tiesų sugeba gabenti žmones, kol kas dar nėra įrodyta, kad šios skraidyklės sugebės saugiai pasidalinti oro erdve, saugiai pakilti, saugiai nusileisti. Be to, bendrovės platinamų vaizdo įrašų sąraše realių skrydžių filmuota medžiaga yra kur kas retesnė nei kompiuterio sugeneruoti filmukai apie skraidyklės kūrimą. Tad bent jau kol kas ši skraidyklė kur kas efektyviau kūrė „Ehang“ įmonės žinomumą ir gerino mažesniųjų šio gamintojo skraidyklių pardavimus, nei skraidė tikrame danguje.
Tuo tarpu Dubajaus valdžios atstovai technologines naujoves tiesiog dievina. Šio miesto policija važinėja milijonus dolerių kainuojančiais superautomobiliais, priešgaisrinė tarnyba demonstravo ketinimus savo darbe aukštų pastatų ir neprivažiuojamų pakrančių gaisrų gesinimui panaudoti kol kas neišbandytas vandenines reaktyvines skraidykles. Be to, miestas yra sudaręs neaiškaus turinio partnerystės sutartį su „Hyperloop One“ - įmone, kuri (kol kas tik teoriškai) kuria futuristines kelionių tuneliais technologijas.