Išraiškingus ir komunikabilius robotus žmonės mėgsta labiau nei tuos, kurie tiesiog gerai atlieka savo funkcijas, sako specialistai.
Didžiosos Britanijos mokslininkai įvykdė eksperimentą, kuriame humanoidas pagalbininkas turėjo padėti žmonėms pagaminti omletą. Robotas turėjo žmonėms paduoti kiaušinius, druską ir aliejų, tačiau buvo suprogramuotas specialiai numesti kiaušinį ir vėliau bandyti pataisyti susidariusią situaciją.
Tyrimo tikslas buvo nustatyti, kaip robotas gali susigrąžinti žmogaus pasitikėjimą po to, kai padaro klaidą, ir kaip sugeba komunikuoti, padaręs klaidą, rašo sciencedaily.com.
Rezultatai parodė, kad išraiškingi ir komunikabilūs robotai daug greičiau atgaudavo žmonių pasitikėjimą. Tuo metu robotus, kurie tokių savybių neturėjo, žmonės vertino įtariai, net tuo atveju, jeigu jie užduotis atlikdavo be klaidų ir greičiau. Anot mokslininkų, žmonės jautriai reagavo į robotų atsiprašymus, ypač jeigu jie galėdavo nustatyti liūdną veido išraišką.
Eksperimento pabaigoje, socialusis robotas turėjo paklausti žmonių, ar suteiktų jiems virtuvės padėjėjo darbą. Žmonės turėjo atsakyti tik „taip“ arba „ne“, tačiau savo sprendimo paaiškinti negalėjo. Tai darydami žmonės jautėsi nejaukiai, kai kurie net melavo robotams ar vėliau tikino jautę spaudimą, matydami jo liūdną veido išraišką.
„Manome, kad tai susiję su tuo, kad žmonės jautriai sureagavo į liūdnas veido išraiškas. Dauguma bijojo jiems duoti neigiamą atsakymą, nes turbūt tikėjo, kad vėl gali sulaukti panašios liūdnos reakcijos“, – sako viena iš tyrimą atlikusių mokslininkių Adriana Hamacher. Ji priduria, kad robotai pagalbininkai turėtų būti kuo labiau panašūs į žmones, rodyti panašias emocijas.
Tyrimas pristatytas „IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication“ konferencijoje.