Vokietijos automobilių gamintojo „Audi“ keliami reikalavimai automobilių kokybei yra neįtikėtinai aukšti. Regis, didelių technologinių laimėjimų pasiekusi kompanija tik didina apsukas ir siekia sukurti dar tobulesnius, saugesnius, ekonomiškesnius ir patogesnius automobilius. Visai neseniai „Audi“ pristatė revoliucinę naujovę – elektromechaninių rotacinių amortizatorių sistemą, vadinamą „eROT“.
Ši sistema yra nelyginamai pranašesnė už įprastus hidraulinius amortizatorius. Visų pirma, „eROT“ padės sutaupyti degalų. Automobiliui važiuojant nelygiu keliu važiuoklė turi atlikti neįtikėtiną kiekį judesių – kiekvienas ratas ne tik sukasi aplink savo ašį, bet juda ir vertikalioje ašyje (aukštyn žemyn).
Automobilių gamintojams seniai knietėjo kaupti ir panaudoti šią kelio nelygumų teikiamą energiją, tačiau sukurti efektyvią sistemą kol kas niekam nepavyko. „Audi“ nusprendė visiškai atsisakyti hidraulinių amortizatorių, juos pakeisti elektromechaniniais, kurie taps neatskiriama 48 voltų sistemos dalimi. Šie amortizatoriai pavers kinetinę energiją elektra, kuri vėliau gali būti panaudoti hibridiniai automobilio sistemai.
Žinoma, „eROT“ sistema turės ir kitų pliusų. Ji suteiks visišką laisvę reguliuoti važiuoklės parametrus. Nors ir dabar egzistuoja sistemos, galinčios pažeminti ir pakietinti automobilio važiuoklę, jos yra gana ribotos, nes įprastas hidraulinis amortizatorius yra priklausomas nuo savo mechaninių parametrų.
„Audi“ sukurta „eROT“ sistema yra pilnai programuojama, todėl gali tobulai prisitaikyti prie vairuotojaus vairavimo stiliaus bei kelio būklės. Galiausiai, visa ši sistema yra išdėstyta horizontaliai, todėl užima mažiau vietos – galima numanyti, kad „Audi“ automobilių bagažinės ateityje dėl to kiek paplatės.
„Audi“ teigia, kad pati sistema mechaniškai nėra labai sudėtinga. Speciali „eROT“ atraminė svirtis juda vertikalioje ašyje, sugerdama kinetinę rato judėjimo energiją. Ši svirtis per krumpliaračių sistemą yra sujungta su generatoriumi, kuris gamina elektros energiją. „eROT“ yra kompaktiška, neįtikėtinai lanksti ir efektyvi sistema.
„Audi“ jau spėjo įvykdyti keletą bandymų – lygiame kelyje „eROT“ galingumas yra apie 3 vatus, duobėtame kelyje – apie 613 vatų. Skaičiuojama, kad „eROT“ sistema leis sumažinti automobilio išmetamo anglies dvideginio kiekį trimis gramais kiekvienam nuvažiuotam kilometrui, kuro sąnaudas – 0,7 l/100 km.
Šie duomenys neleidžia suabejoti – „eROT“ sistema jau yra įrašyta „Audi“ automobilių ateityje. Dabar belieka laukti ir tikėtis, kad elektromechaniniai rotaciniai amortizatoriai naujuose automobiliuose pasirodys greitai ir vartotojams neteks nusivilti dėl visų žadamų privalumų – preciziškai kontroliuojamų važiuoklės nustatymų, sumažėjusių kuro sąnaudų ir papildomos vietos automobilio bagažinėje.