Robotai nėra geri padavėjai? Deja, taip. Kinų dienraščio „Workers’ Daily“ teigimu, du restoranai esantys pietų Kinijos regione, Guangdžou mieste, buvo priversti užsidaryti po to, kai spėjo pelnyti vietinį ir tarptautinį žinomumą dėl „įdarbintų“ robotų-padavėjų. Anot vieno iš darbuotojų, robotai nesugebėjo tinkamai aptarnauti klientų, o tokios paprastos užduotys kaip sriubos nešimas jiems dažniausiai baigdavosi nelaimingai, todėl restorano vadovas nusprendė daugiau niekada nenaudoti robotų.
Žinoma, restoranuose robotai gali atlikti tam tikras funkcijas, kurios nereikalauja ypatingų įgūdžių. Tačiau, pasak darbuotojo bendravusio su „Workers’ Daily“, net ir modernūs robotai nesugeba priimti užsakymų arba, klientui paprašius, įpilti karšto vandens į stiklinę. Jų galimybės yra labai ribotos. O būti geru asistentu-padavėju, nepakanka primityvių žinių ar įgūdžių, juk toks darbas sekasi net ne visiems žmonėms.
Nepaisant to, kad, ko gero, restoranai nesitikėjo, jog robotai taps pačiais geriausiais padavėjais, visgi kokybiškų bei elementarių funkcijų atlikimo buvo tikėtasi. Kol idėja buvo nauja, ji atsvėrė negatyvius robotų-padavėjų trūkumus, tačiau „naujoviškumo“ faktoriui išblėsus – realybė tapo slogi.
Robotų prisijaukinimas „žmogiškų“ darbų atlikimui tampa vis dažnesniu procesu įvairiose industrijose, tačiau rezultatai yra pakankamai skirtingi. Nepaisant to, kad aptarnavimo srityje robotai žmonių nelenkia, kartais jų rezultatai būna pakankamai geri ir stabilūs.
Vienas iš pavyzdžių – „Savioke Relay“ viešbučio robotas-kurjeris, kuris lyginant su žmogumi atlieka pakankamai gerą darbą (nors ir ne geresnį). Tai yra robotas už žmogų darbo greičiau neatlieka, negali eksploatuoti didesnio svorio nei žmogus, be to, jis nėra lankstesnis, saugesnis ar labiau patikimas. Tačiau jis naujas, įdomus ir modernus, todėl (kol kas) žmonėms patinka.
Taip pat, viešbučiuose robotams sekasi geriau nei restoranuose, todėl kad viešbučių aplinka yra labiau struktūrizuota. Užduotis – pristatymas iš taško A į tašką B yra elementaresnė nei skirtingų užsakymų priėmimas, patiekalų išdalinimas, asistavimas įpilant gėrimą ir t. t.
Žinoma, komunikacija tarp inovatyvių robotų, tokių kaip „Pepper“ ir EMIEW3, ir žmonių pamažu mezgasi. Tačiau absoliutus klientų aptarnavimas (ypač chaotinėmis sąlygomis, tokiomis kaip restoranų, barų ir pan. aplinka) naujųjų technologijų kūriniams vis dar pernelyg sunki užduotis.