JAV kompanija sukūrė robotą „Tega“, kuris padės vaikams individualiai mokytis ir ruoštis egzaminams. Kūrėjai tikina, taip nusprendė padaryti, nes tėvai dažnai skundžiasi, kad klasėse vaikams skiriama per mažai dėmesio.
Dirbtinio intelekto ekspertas, roboto kūrėjas ir Tel Avivo universiteto profesorius Gorenas Gordonas sciencedaily.com pasakoja, kad „Tega“ ne tik prisidės prie vaikų mokymosi, bet ir bus puikius kompanionas bei motyvatorius siekti geresnių rezultatų.
Nors socialūs robotai, naudojami mokymosi procese, nėra naujienas, „Tega“ yra pirmasis robotas, galintis reaguoti į vaiko emocinę būseną ir pagal tai „pasirinkti“ bendravimo ir motyvavimo būdą.
Atliekant „Tega“ testus priešmokyklinio ugdymo įstaigose nustatyta, kad šie robotai nesunkiai adaptuojasi prie kiekvieno vaiko. O vaikai teigiamai į juos reaguoja.
„Tega“ kūrėjai atliko eksperimentą, kurio metų tyrė 38 3–5 metų amžiaus vaikus. Kiekvienas vaikas 8 savaites kasdien su robotu dirbo 15 minučių.
Pūkuotas ryškiaspalvis robotas sukurtas taip, kad su vaikais užmegztų ilgalaikį ryšį. „Android“ operacine sistema varomas „Tega“ užprogramuotas reaguoti į vaiko elgseną, o ypač – emocinį atsaką. Jeigu vaikas džiaugiasi, robotas džiaugiasi kartu, jeigu nuobodžiauja – robotas bando palaikyti ir atitinkamai motyvuoti vaiką.
Anot G. Gordono, „Tega“ atlieka ne mokytojo, o mokymosi draugo funkciją. „Per 8 tyrimo savaites robotas sugebėjo apdoroti vis daugiau duomenų ir vis geriau prisitaikyti prie vaikų“, – sako profesorius.
Ir priduria, kad vaikai taip pat labai džiaugėsi tokiu draugu. Po kiek laiko nebijodavo jį apkabinti, pakalbinti ar pasipasakoti apie dienos nuotykius.
„Tega“ kūrėjai ketina toliau tobulinti robotą. Kitas jų tikslas – pritaikyti jį vaikams su negalia.