Dronų tobulėjimo procesas pamažu peržengia fantazijos ribas, o jų panaudojimo galimybės pranoksta net ir aršiausių skeptikų lūkesčius. Pastaruoju metu dronai yra visur – jie teikia pagalba katastrofų zonose, padeda gelbėti žmones, prižiūri derlingus žemės ūkio plotus, tiria neprieinamus lavos ežerus bei, žinoma, stebina įspūdingomis paukščio skrydžio nuotraukomis. Oro robotų tobulėjimo progresas toks intensyvus, jog Jungtinės Amerikos Valstijos netgi siekia sukurti „dronus-vampyrus“ – oro robotus, susinaikinančius saulės šviesoje.
Vis dėlto vieną labiausiai stebinančių kūrinių pristatė kinų gamintojai, realizavę ilgametę daugelio kūrėjų viziją – oro robotą, galintį transportuoti žmogų.
Nors inovatyvus kompanijos „Ehang Inc.“ kūrinys primena sraigtasparnį, iš tiesų, tai – dronas. Oro robotas yra 5,5 metrų ilgio ir turi keturis dvigubus propelerius. Šį unikalų droną Guangžou provincijoje įsikūrusi kompanija pristatė Las Vegase vykusiame pasirodyme „Consumer Electronics Show“.
Siekiant, kad dronas „Ehang 184“ galėtų skristi 23 minutes, o jo baterijų krovimo laikas neturėtų būti trumpesnis nei dvi valandos. Oro robotas yra pajėgus gabenti šimto kilogramų svorį bei, anot kompanijos, gali skristi 500 metrų aukštyje, su potencialia galimybe pakilti į 3 500 metrų aukštį. „Ehang 184“ kilimo bei skrydžio greitis gali siekti 101 km/h. Modernios transporto priemonės kabina yra tinkama vieno asmens transportavimui.
„Ehang Inc.“ sukurtas dronas yra absoliučiai autonominis. Transporto priemonė aktyvuojama balsu, nurodant komandas „pakilti“ ir „nusileisti“. Kelionės tikslas užprogramuojamas prieš skrydį drono programinėje įrangoje.
Beje, kūrėjai pripažįsta, kad priešingai nei sraigtasparniai, oro robotai kol kas vis dar išlieka „pilkojoje įstatymų zonoje“ – daugelyje vietų jie draudžiami. Nepaisant neigiamų aspektų, kūrėjų planai optimistiniai, todėl novatoriško „Ehang 184“ kaina siekia 265 945 eurų (projekto įgyvendinimo fondas siekė daugiau nei 46 milijonų eurų).
Tikimybė, kad šis dronas yra labiau patikimas nei įvairaus pobūdžio sraigtasparniai, grindžiama faktu, jog esant kritinei situacijai, oro robotui pakaktų tik vieno propelerio saugiam nusileidimui. O pasak rinkodaros tarnybos vadovo Derrick Xiong, „Ehang 184“ buvo sėkmingai išbandymas daugiau nei šimtą kartų (su keleiviu ir be), eksperimentinius skrydžius atliekant įvairiose vietovėse, įvairiomis sąlygomis, todėl patikimumas ir efektyvumas yra garantuotas.